صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۹

خبر در خبر

تسنیم

‌    جواد نباتی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: «ارس» پلنگ باغ‌وحش مشهد به‌دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است. ارس، که در حال حاضر حدود ۱۲ سال سن دارد، با توجه به سابقه بیماری عصبی پیش رونده و غیرقابل برگشت و افزایش سن گونه وضعیتی خاص دارد که باعث شده از لحاظ حرکتی، حرکت محدودی داشته باشد.

 

مهر

  مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور تأکید کرد و گفت: در مسیر تحقق توسعه دریا محور باید به مسائل زیست‌محیطی توجه ویژه داشت تا در حین طی کردن مسیر و پایان آن به مشکلات زیست‌محیطی بر نخوریم و بتوانیم با رعایت مسائل زیست‌محیطی در حوزه توسعه دریا محور، گام برداریم.

 

ایرنا

  رضا انجم‌ شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: دستورالعمل جدیدی پیرامون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه محیط‌ زیست تدوین شده است که می‌تواند در جلوگیری از تخلفات متعددی که در این بخش شکل می‌گیرد، مؤثر واقع شود. هر ساله در حوزه محیط‌ زیست پرونده‌های متعددی از تخلفات و جرایم از جمله شکار غیرمجاز و آلایندگی صنایع تشکیل می‌شود که این موضوع می‌طلبد دستورالعملی برای پیشگیری از این تخلفات تدوین شود.

 

میراث‌آریا

  عاطفه شعبانی، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برنامه‌های عملیاتی کوتاه‌مدت توسعه روستای ملی حصیر کشور در مازندران تدوین می‌شود. در جلسه دبیرخانه روستای ملی حصیر درزی‌کلای شهرستان بابل با حضور اعضای دبیرخانه روستای ملی حصیر درزیکلا، دهیار، بخشدار، صنعتگران و سرمایه‌گذاران حصیربافی‌ برگزار شد.

 

ایسنا

    مسعود فرخی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از شناسایی و ساماندهی بیش از ۳۵ تور گردشگری غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: تورهای غیرمجاز گردشگری، دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به‌صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 

ایسنا

   محمدنبی حسنوند، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص پرسه زدن برخی حیوانات وحشی در حاشیه شهر‌های استان گفت: از دیرباز در حاشیه جوامع محلی شغال‌ها وجود داشتند و سکونتگاه‌هایی در شهر خرم‌آباد ایجاد شده که اطراف آنها کوه است و وجود چنین حیواناتی در منطقه عادی است.

 

میراث آریا

    امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از سرعت‌گیری عملیات حفاظت و ایمنی بازار بزرگ و تاریخی اصفهان خبر داد و گفت: بازار تاریخی اصفهان از محورهای مختلفی با پیشینه تاریخی متنوعی تشکیل‌ شده است به‌ گونه‌ای که پیشینه تاریخی پیرامون مسجد جامع عتیق به بیش از هزار سال می‌رسد و بازار اصلی اصفهان در محور میدان امام(ره) نقش‌جهان به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد.

 

باشگاه خبرنگاران

   رامین جمشیدی، معاون محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری بهاره گونه حمایت شده قرقاول در زیستگاه‌های این استان آغاز شد. سرشماری بهاره قرقاول مطابق دستورالعمل سازمانی و به روش مشاهده مستقیم و آوا در زیستگاه‌های نوار مرزی شمال استان در حال انجام است و تراکم نسبی جمعیت این گونه پرنده با بررسی دقیق هر یک از مناطق و زیستگاه‌ها برآورد خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی