صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

حمله سایبری به اطلاعات رابرت مالی
 خبر اول اینکه، دو نماینده جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده اعلام کردند که به اعتقاد آنها، مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران، به این دلیل به حالت تعلیق در آمده که او اسناد طبقه‌بندی‌شده را به حساب ایمیل شخصی خود ارسال و بعد آن را در تلفن شخصی‌اش دانلود کرده است.
سناتور جیم ریش، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا و مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، این ادعا را در نامه روز ۱۷ اردیبهشت خود به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا مطرح کردند.
دو عضو ارشد جمهوری‌خواه کنگره امریکا در ادامه این نامه نوشته‌اند: «یک عامل سایبری متخاصم توانسته است به ایمیل شخصی یا تلفن همراه رابرت مالی دسترسی پیدا کند و اسناد محرمانه و اطلاعات بارگذاری شده را به ‌دست آورد.» جیمز ریش و مایک مک‌کال در ادامه نامه خود به آنتونی بلینکن نوشته‌اند: «این عامل سایبری چه زمانی و چگونه به حساب ایمیل شخصی رابرت مالی نفوذ کرده است؟ آیا نفوذ به تلفن همراه رابرت مالی، منجر به رخنه کردن این عامل سایبری به ایمیل یا تلفن همراه سایر مقامات ارشد وزارت خارجه، شورای امنیت ملی یا سایر نهادهای دولتی امریکا نیز شده است؟ این عامل سایبری متخاصم چگونه از اطلاعات به‌ دست آمده از رابرت مالی استفاده کرده است؟»

نخست‌وزیر پاکستان پیگیر توافقات با ایران
 خبر دیگر اینکه، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در نشست دیروز کابینه خود، دستور اجرای هرچه سریعتر توافقات اقتصادی و انرژی بین تهران و اسلام‌آباد را صادر کرد.
وی با بیان دستاوردهای سفر دکتر رئیسی، رئیس جمهور ایران به پاکستان گفت: روند اجرای توافقاتی که در جریان سفر آقای رئیسی به پاکستان صورت گرفته است، هرچه سریعتر باید آغاز شود.  
در جریان سفر آقای رئیسی به پاکستان هشت توافقنامه و تفاهمنامه همکاری بین ایران و پاکستان در حوزه های اقتصادی، امنیتی و انرژی بین دو کشور امضا شده بود.

تقدیر آیت الله محقق داماد از اقدام حقوقی رئیس جمهور
 دست آخر اینکه، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، روز گذشته با آیت‌الله سید مصطفی محقق‌داماد، رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله محقق داماد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تأسیس جایگاه دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دولت سیزدهم تأکید کرد: با شناختی که از ویژگی‌های فردی و افکار و آرای دکتر رئیسی دارم، تأسیس چنین جایگاهی انتظار می‌رفت. وی افزود: در این جایگاه می‌توان اقدامات قابل‌توجهی همسو با اهداف انقلاب انجام داد.

جستجو
آرشیو تاریخی