صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

برنا

  فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: شب گذشته ۷ قلم شیء تاریخی از داخل یک خودروی شخصی در شهرستان دهلران کشف و ضبط شد. قدمت این اشیا به هزاره نخست قبل از میلاد برمی‌گردد.

 

ایسنا

  علیرضا محمدی، رئیس اداره نظارت بر تنوع‌زیستی و امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان در پاسخ به شکایات مردمی مبنی بر وجود سمور سنگی در مناطق شهری همدان گفت: این حیوان آزاری برای انسان ندارد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. در حال حاضر فصل زادوولد این گونه جانوری است و بیشتر مشاهده می‌شود.

 

ایرنا

 وحید خیرآبادی، سرپرست پارک ملی گلستان گفت: با انجام سرشماری بهاره و طبق ثبت مشاهدات و صداها، حدود ۲۰۰ طاقه قرقاول در این ذخیره‌گاه زیست‌کره شناسایی شد.

 

صداوسیما

   رحیم خاکی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: ۲۸ هزار مترمربع از عرصه و حریم تپه و قلعه تاریخی حیدرآباد ماهدشت کرج رفع تصرف شد. محوطه تاریخی ماهدشت شامل تپه تاریخی مربوط به دوران پیش از تاریخ، دوران اسلامی و بقایای قلعه مربوط به دوران صفویه یا قبل از آن است که این قلعه در چند سال گذشته توسط عده‌ای سودجو مورد تخریب قرار گرفته بود.

 

ایلنا

  معصوم علیزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کشف شواهدی از آثار تاریخی در عمق ۱.۵ متری زمین، روند اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را متوقف کرد. هنوز ابعاد مختلف این اثر شناسایی نشده است.

 

میراث آریا

   امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در بازدید از مجموعه تاریخی ریسباف از احیای این مجموعه عظیم با همیاری نهادهای مختلف دولتی خبر داد و گفت: این مجموعه تاریخی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت بزرگ‌ترین طرح احیای میراث‌فرهنگی کشور پس از انقلاب به شمار می‌رود؛ لذا تلاش داریم با جلب حمایت‌های نهادهای دولتی در سه سطح استانی، ملی و حتی بین‌المللی نسبت به احیای آن اقدام
کنیم.

 

ایرنا

   زین العابدین رستمی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: ۴۵ خانه فناور محیط زیستی به منظور برگزاری نشست‌های تخصصی در این استان فعال است.

 

ایسنا

  پویا صادقی فرشباف، عضو هیأت علمی گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی براساس نتایج یک مطالعه و پژوهش درباره اثرات محیطی و ناپایداری‌های زمین در دشت تبریز گفت: آژیر خطر را از این منطقه دریافت کرده‌ایم. متأسفانه بیشتر سازه‌های میراثی و خانه‌های تاریخی تبریز در پهنه‌هایی با ناپایداری زمین قرار دارند یا در قسمت‌های لرزه‌خیز شهر قرار گرفته‌اند.

 

ایسنا

    بازرسی استان البرز در راستای صیانت از حقوق عامه به مسائل زیست محیطی تالاب صالحیه ورود کرد که این امر حفاظت اکولوژیکی عرصه تالاب را به همراه داشت. با توجه به اهمیت رفع مشکلات زیست محیطی و اکولوژیکی تالاب صالحیه، مسائل مربوط به تالاب در اولویت نظارتی بازرسی کل استان البرز قرار دارد.

 

میراث آریا

   علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور گفت: بسته تشویقی اقتصاد گردشگری از اصلی‌ترین و مهم‌ترین محورهایی است که بنا بر تأکید و ابلاغ رئیس جمهوری در بهمن ماه سال گذشته، باید به جد مورد توجه قرار
 گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی