صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور پلیس از سوی قاچاقچیان سوخت
مأمور پلیس هرمزگان در اجرای طرح امنیت و آرامش و مبارزه با قاچاق سوخت به شهادت رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، گروهبان یکم مهدی مزرئی نوده نیروی پلیس هرمزگان سه‌شنبه هنگام کنترل محور مواصلاتی «میناب به سرنی» در اثر تیراندازی قاچاقچیان سوخت، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
این شهید مجرد و اهل بخش نوده ملک از توابع گرگان در استان گلستان است.

جاساز تریاک در بار هندوانه
مأموران مبارزه با مواد مخدر از داخل 13 هندوانه بیش از یکصد کیلوگرم تریاک کشف کردند.
سرهنگ حسین خواجه، فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه در جمع خبرنگاران گفت: در اقدامات پلیسی از فعالیت سوداگران مرگ برای انتقال مواد مخدر از شهرستان عسلویه به استان‌های مرکزی باخبر شده و با شروع عملیات خودروی حامل مواد مخدر در ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی عسلویه شناسایی شد. مأموران کامیون حامل بار هندوانه را مورد بررسی قرار دادند و در بازرسی دقیق از کامیون و محموله مقدار 106 کیلوگرم موادمخدر تریاک که به‌صورت ماهرانه در 13 عدد هندوانه جاسازی و در قسمت‌های مختلف بار پخش شده بود کشف شد. در این رابطه دو متهم نیز دستگیر شدند.

افزایش 2 برابری قربانیان حوادث جوی در کشور
 سخنگوی اورژانس کشور از رشد دوبرابری آمار قربانیان حوادث جوی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
بابک یکتاپرست در این‌باره گفت: آمار فوتی‌های حوادث جوی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، رشد دوبرابری داشته است‌. همچنین کل مصدومان حوادث جوی به نسبت سال گذشته در زمان مشابه، رشد ۹۷ درصدی داشته است. از ابتدای سال تا کنون، سیل در میان حوادث طبیعی، بیشترین سهم را در مرگ افراد داشته است و تعداد فوت‌شدگان مربوط به سیل در کشور ۳۵ تن بوده است. در سیل‌های امسال، ۴۱ شهروند نیز مصدوم شدند. همچنین شش تن نیز به دلیل اصابت صاعقه از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت ماه جان باخته‌اند.سخنگوی اورژانس کشور طوفان را یکی دیگر از عوامل طبیعی مصدومیت شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: ۲۴ تن از شهروندان بر اثر طوفان مصدوم شدند و هیچ مورد فوتی گزارش نشده است. از ابتدای سال تاکنون شش تن بر اثر ریزش کوه مصدوم و یکهزار و ۶۹ تن نیز بر اثر گردوغبار مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
 
کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی مردان اسکیمری
 مردان شیاد که با استفاده از روش اسکیمر و کپی کارت‌های بانکی شهروندان 100 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.
سردار محمدرضا هاشمی‌فر،جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: در پی اعلام شکایت شهروندی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابش در حالی که کارت بانکی نزد خودش بوده است، با توجه به حساسیت موضوع، بررسی به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت. در بررسی‌های دقیق و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد از کارت بانکی مالباخته به روش اسکیمر کپی‌برداری شده و با آن در یک طلافروشی مقدار زیادی طلا خریده‌اند.بدین ترتیب هر دو متهم در یکی از بازارهای شهرستان شناسایی و دستگیر شدند. متهمان تاکنون به انجام 100 مورد کلاهبرداری با این روش به مبلغ 100 میلیارد ریال اعتراف کرده‌اند.

مرگ راننده در واژگونی تریلی
 واژگونی یک دستگاه تریلی حامل تجهیزات نصب آسانسور در پنج کیلومتری ورودی عجبشیر یک کشته بر جا گذاشت.
وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: این حادثه پیش از ظهر دوشنبه رخ داده است که پس از حضور نیروهای امدادی و رهاسازی راننده از تریلر واژگون شده، مرگ وی در محل تأیید شد.وی تأکید کرد: بارش باران و لغزنده بودن جاده‌ها، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی‌ خودروها شده است. لازم است رانندگان وسایل نقلیه با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی