فرهنگ

وزیر فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی:
انزوای رژیم صهیونیستی
در جشنواره‌ها از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی فرهنگی است

جلسه شورای هنر روز گذشته به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه گفت: دستاورد مهم این شورا ابلاغیه‌های متعدد در زمینه حمایت از هنر و اسناد بالادستی مثل ایجاد سند موسیقی است که سال گذشته صورت گرفت.
او با تأکید بر اهمیت دوسالانه ونیز گفت: همیشه در عرصه‌های فرهنگی هنری این اشکال را داشتیم که ایران دو هزار سال پیش را ترسیم می‌کردیم که باید به این مسأله پرداخته شود؛ اما امروز بحمدالله هنرمندان اصیل جریان انقلاب در این عرصه حضور دارند و ان‌شاءالله باعث خیر و برکت بیشتری
خواهند شد.
او با اشاره به نامه هشت هزار هنرمند تجسمی علیه رژیم صهیونیستی برای تحریم صهیونیست‌ها، افزود: دانشگاه‌های دنیا نیز به این جنایات واکنش نشان دادند؛ یکی از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما تلاش برای انزوای کامل رژیم صهیونیستی از جشنواره‌هاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دلیل جنگ اوکراین، روسیه را از جام جهانی فوتبال و المپیک محروم کردند، حتماً باید دستگاه‌های دیپلماسی ورزشی پیگیری این مسأله را در دستور کار قرار دهند؛ باید فضای افکار عمومی دنیا را بر سر این قضیه، حساس نگه داریم و این رویدادها به محلی برای اعتراض به رژیم صهیونیستی
تبدیل شود.
رئیس‌ شورای هنر در مورد حمایت از موسیقی اصیل ایرانی نیز تصریح کرد: بنیاد رودکی موظف شده در تالار وحدت و رودکی صرفاً از موسیقی‌های سنتی حمایت کــــند.

آماده حمایت جدی
از ناشران و مخاطبان
کودک و نوجوان هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: حوزه کودک و نوجوان برای ما کلیدی است و بر همین اساس آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان هستیم و ان‌شاءالله این کار را ادامه خواهیم داد.
همچنین ترجمه آثار فاخر فارسی به زبان‌های خارجی با استفاده از کسانی که به زبان اصلی تسلط دارند مورد تأکید رهبری قرار گرفته بود که برنامه ویژه‌ای برای این مهم تدارک دیده‌ شده است.
اسماعیلی گفت: شبکه کتابفروشی‌ها باید گسترش یابد.
 با وزیر صمت صحبت کردم و آقای علی‌آبادی تعدادی از شرکت‌های خودروسازی را مکلف کردند تا برای بهبود در امر کتابفروشی‌های سیار در این حوزه وارد شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تقدیر از پیشکسوتان در برنامه امسال پیش‌بینی شده است؛ نمایشگاه کتاب صرفاً نباید برای فروش کتاب استفاده شود بلکه باید حال فرهنگی مردم را تغییر دهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی