مرور

نوسازی بافت فرسوده تهران
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از کلنگ‌زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن جدید خبر داد و گفت: یکی از اقدامات جدی در موضوع بافت‌های فرسوده ساخت مسکن جدید است. به گزارش ایرنا، سیدمهدی هدایت در نشستی خبری افزود: طبق برنامه چهارم شورای شهر و شهرداری تهران تکلیف داریم سه درصد بافت‌های فرسوده را نوسازی کنیم. سال گذشته پنج هزار و ۹۰۰ پلاک نوسازی شد. وی با بیان اینکه تهران با یک عقب‌ماندگی در بخش ساخت مسکن مواجه است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بین ۴۰ تا ۶۰ هزار مسکن جدید در تهران ساخته شده که سالانه باید ۱۵۰ هزار مسکن ساخته شود.


تبدیل بوستان رازی
به محیط ویژه نوجوانان
شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: تبدیل بوستان رازی به بوستانی برای نوجوانان و تبیین الگوهای ایرانی - اسلامی به نوجوانان با طراحی ساختمان «الگونما» جزو برنامه‌های شهرداری است. به گزارش مهر، سیدمحمد موسوی، گفت: با اهداف فرهنگی و تربیتی و گسترش خانواده‌محوری، مقرر شده زیرساخت‌های این امر همچون بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، بازسازی زمین ورزشی چمن مصنوعی و آسفالت پیست اسکی داخل بوستان، نصب المان‌های فرهنگی نوجوانان در محوطه، تعیین تکلیف راسته تجاری داخل بوستان، اختصاص فضا به محصولات مورد نیاز نوجوانان و… فراهم شود.


ساخت 10 جایگاه عرضه
سوخت کوچک
مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران از ساخت 10 جایگاه عرضه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا تابستان خبر داد. سعید بیگی در گفت‌وگو با فارس گفت: ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در دستور کار است و تعهداتی در این زمینه داریم. وی با بیان اینکه تا تابستان امسال بخشی از این جایگاه‌ها ساخته و آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: مجوزهای لازم برای انجام این کار از نهادهای ذی‌ربط اخذ شده است. مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران به شلوغی صف‌ها در پمب بنزین اشاره کرد و گفت: با ساخت این جایگاه‌ها صف‌ها کوتاه و میزان کمتری سوخت هدر می‌رود.


پیش‌بینی ارز مسافرتی
زائران اربعین
رئیس ستاد اربعین گفت: ارز مسافرتی لازم برای اربعین پیش‌بینی شده است. به گزارش مهر، سیدمجید میراحمدی افزود: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی ارز مسافرتی را برای زائران اربعین به‌صورت دینار مانند سال گذشته پیش‌بینی کرده است.
وی گفت: نماینده بانک مرکزی نیز برای تأمین ارز موافقت خود را اعلام کرد و قطعاً میزان ارز زائرین اربعین حداقل برابر با میزان سال گذشته خواهد بود و اگر لازم باشد افزایش پیدا می‌کند. احمدی گفت: موافقت اولیه برای تأمین ارز موکب‌ها با بانک مرکزی صورت گرفته و در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود.


انتقال سایت زباله آرادکوه  
در دستور کار شهرداری
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه انتقال مرکز دفع زباله آرادکوه در دستور کار شهرداری است، گفت: این انتقال نیاز به عزم، همت و همکاری جدی دستگاه‌ها دارد.
رضا محمدی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: حدود ۷۰ سال است که زباله‌ها در مجموعه آرادکوه دفع می‌شود و انتقال این مجموعه به همین راحتی نیست. وی ادامه داد: منابع طبیعی با همکاری محیط زیست باید زمین مورد نیاز را در اختیار شهرداری قرار دهند تا اقدامات برای انتقال این مجموعه صورت گیرد. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تأکید کرد: شهرداری تهران نیز موافق جابه‌جایی این مجموعه است اما هنوز زمینی برای انتقال زباله آرادکوه به شهرداری تحویل داده نشده است.


اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه
رئیس دانشگاه تهران از برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در سال‌جاری به میزبانی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: پایدارسازی و تقویت روابط همه جانبه ایران و روسیه باید از طریق دیپلماسی علمی مورد توجه قرار گیرد. به گزارش ایرنا، محمد مقیمی در این دیدار با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو برای ساخت و بهره‌برداری از یک ماهواره تحقیقاتی مشترک، گفت: کارهای مطالعاتی و عملیاتی این پروژه تحقیقاتی آغاز شده و در جریان است، البته انتظار داریم که کار با سرعت بیشتری پیش برود.

جستجو
آرشیو تاریخی