مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد

کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه بهشت زهرا (س)

 مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

منطقه بهشت زهرا(س) یکی از مناطق تهران است که از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد. حالا اما شهرداری تهران تصمیم گرفته به صورت اختصاصی مشکلات این منطقه را کم کند. از این‌رو در گام اول، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از دو پایگاه خدمات اجتماعی واقع در بهشت زهرا(س) بازدید به عمل آورد تا آخرین وضعیت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در این محدوده را مورد ارزیابی قرار دهد.
احمد احمدی‌صدر با اشاره به اینکه زیارت اهل قبور از مستحبات است و خانواده‌هایی که برای زیارت مراجعه می‌کنند قابل احترام هستند به «ایران» می‌گوید: در بهشت زهرا(س) باید احترام اهل قبور و خانواده‌های داغ‌دیده حفظ شود، به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت شود و از هر گونه آسیب اجتماعی هم دور باشد.
به گفته این مقام مسئول، در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته دارای اهمیت بالایی در ارزیابی‌ها اعلام شد، بهشت زهرا(س) بود. از سوی دیگر مدیریت بهشت زهرا هم تمایل به همکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشت و در نهایت هم با همکاری صددرصد و همه‌جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا پایگاه‌هایی در این مکان ایجاد شد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود و منطقه را به مکانی امن تبدیل کند. در این خصوص نیز تصمیم گرفته شده تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده افزایش پیدا کند تا تمامی آسیب‌دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا(س) به خدمات نیاز دارند، بتوانند از امکانات موجود استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی اضافه می‌کند: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بیشتر فرهنگ‌سازی شود. مردم باید بدانند برخی‌ها سودجو هستند. از این‌رو باید اجازه دهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم. همچنین برخی از افرادی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و به منطقه خسارت بزنند نیز باید به طور مشخص از بقیه جدا باشند و وضعیت آنها در طرح ساماندهی با سایرین متفاوت باشد.
احمدی‌صدر در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه بهشت زهرا(س) باید شبیه اسمی که دارد، یک بهشت آرام باشد، توضیح می‌دهد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا سلام‌الله علیها برای ساماندهی این آسیب‌دیدگان با سامانه 137 تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان، نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کند.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران می‌گوید: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت استفاده شده و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است، با این همه قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت‌هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر و پویاشهر، همراه‌سراها و... را چندین برابر افزایش دهیم تا بتوانیم هر چه بیشتر در کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت مؤثر باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی