صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

جهاد دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌ها

۲۴۰ هزار نفر در کهگیلویه از آب سالم بهره‌مند می‌شوند

یاسوج - تکمیل طرح آبرسانی به چهار شهر های دهدشت، چرام، سوق و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع تنش آبی ۲۴۰ هزار نفر یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم این استان است ؛ طرحی که با ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در مدت حدود 8 سال، هم‌اکنون عملیات اجرایی آن شتاب گرفته و میزان پیشرفت فیزیکی آن در فاز نخست طی این دو سال به ۶۵ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش از روی کار آمدن این دولت تنها ۶۶۰ میلیارد ریال به این طرح مهم آبی تخصیص داده شده بود، اما در دولت سیزدهم 4 هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.آرش مصلح تصریح کرد: در ابتدای دولت این طرح تنها ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما اکنون به بیش از ۶۵ درصد رسیده است.وی تأکید کرد: پس از سفر قبلی رئیس‌جمهور به استان، روند پیشرفت طرح‌های آبی در استان و از جمله طرح آبرسانی به چهار شهر، لنده، چرام، سوق و دهدشت شتاب گرفت. با اجرای طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده آب مورد نیاز حدود ۲۴۰ هزار نفر تأمین می‌شود.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل خط انتقال تا مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی دهدشت، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و برای اتمام کامل این طرح بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.
 
نگاه دولت  به این طرح ویژه است
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به روند پیشرفت طرح آبرسانی به چهار شهر، تأکید کرد: تحرک و پیشرفت خوبی را شاهد هستیم و نگاه دولت به این طرح ویژه است و برای تأمین اعتبارات مورد نیاز آن، تلاش و هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.
محسن منصوری اظهار داشت: با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به‌خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تأمین منابع مالی، روند عملیات اجرایی آنها تسریع می‌شود.
وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح‌های مهم در رفع تنش آبی منطقه دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح به ۶۵ درصد رسیده است.
 
طرح آبرسانی
 به چهار شهر در یک نگاه
طول مجموع خط انتقال طرح ۷۵ کیلومتر به قطرهای ۳۵۰ تا یک‌هزار میلی‌متر از جنس فولاد است. طول جاده سرویس در این طرح ۶۸ کیلومتر که ۱۱ کیلومتر از آن مسیر در شرایط کوهستانی و ۲۸ کیلومتر نیز تپه ماهوری است.
جستجو
آرشیو تاریخی