صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی شمال کشور با سرمایه‌گذاری چینی‌ها
ساری- رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح یکپارچه‌سازی حدود ۶۵ هزار هکتار از زمین‌های شمال کشور با سرمایه‌گذاری چینی‌ها خبر داد.
نادر علیزاده در حاشیه بازدید از اجرای طرح یکپارچه‌سازی شالیزارهای روستای بزمینان شهرستان آمل، گفت: مدت زمان اجرای این طرح کلان حوزه زیربنایی و آب و خاک کشور حدود سه سال است و پیش‌بینی‌های لازم انجام و طرح‌های مورد نیاز این طرح نیز تهیه شده است. علیزاده، اجرای طرح یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی را در کاهش هزینه‌های تولید در امر به‌کارگیری ماشین‌آلات در مراحل کاشت، داشت و برداشت، افزایش بهره‌وری در تولید، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها مؤثر دانست و افزود: هدف نهایی در اجرای این طرح این است که با ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی‌، استفاده و نیاز کشاورزان استان‌های شمالی کشور را با توجه به نقش مهم این استان‌ها در تأمین امنیت غذایی کشور لحاظ کرد.

افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی بیاض کرمان
کرمان- با حضور سید محمد حسینی، معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور و اقشار مختلف مردم بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور در زمینی به مساحت ۱۰۰هزارمتر مربع و با زیر بنای ۴۲۰۰متر مربع در دهستان بیاض شهرستان انار از توابع استان کرمان به بهره‌برداری رسید. این درمانگاه که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان راه‌اندازی شده دارای چاه عمیق آب شرب و فضای سبز، منزل پزشک و پرستار، مهمانسرا، مسجد و داروخانه است.

البرز رتبه دوم کشوری زایمان طبیعی در شاخص بی دردی
کرج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: این استان در شاخص بی دردی رتبه دوم کشوری در زایمان طبیعی را به خود اختصاص داد.
شهرام صیادی افزود: اکنون حدود یک هزارو۲۰۰ ماما در بخش‌های درمان، بهداشت و آموزش استان البرز فعالیت می‌کنند که ۲۱۲ نفر آنان در مراکز بخش خصوصی، ۹۳۱نفر در مراکز درمانی دولتی و ۶۴ نفر در مراکز تأمین اجتماعی مشغول خدمات‌دهی به مادران هستند. صیادی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۱هزار زایمان طبیعی در استان ثبت شد که نسبت به سال ماقبل آن ۲.۳ درصد رشد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی