صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

نظم و ترتیب را بازی کنید

بسیاری از والدین از منظم نبودن فرزندان خود گلایه‌مندند و همیشه به دنبال راهی برای آموزش نظم به آنها هستند.
وقتی بچه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و پا در مدرسه می‌گذارند مجبورند بار وظایف بیشتری به دوش بکشند و در صورت نداشتن نظم و ترتیب در کارهای‌شان بی‌شک روزهایی سخت در انتظار آنهاست که دردسرهای آن، البته دامان والدین را نیز می‌گیرد. بسیاری از والدین هم علم کافی ندارند و نمی‌دانند چگونه بچه‌ها را به داشتن نظم و ترتیب ترغیب کنند به همین دلیل هم هرگز نمی‌توانند این نظم را در کودکان نهادینه کنند. در این میان، فعالان حوزه فناوری تلاش کرده‌اند تا در قالب یک بازی موبایلی به حل این مشکل بپردازند.
بازیسازان با طراحی بازی «مهدیار» که در سبک معمایی ارائه شده، تا حدود زیادی موفق عمل کرده‌اند. در این بازی ایرانی، کودک خودش را جای شخصیت اصلی داستان یعنی مهدیار می‌گذارد. مهدیار پسر خوبی است و مادر و پدرش هم از او راضی هستند اما یک مشکل بزرگ دارد و آن هم بی‌نظمی اوست. کودک در قالب بازی یاد می‌گیرد که چگونه زمان خود را مدیریت کند تا به کارهای روزانه‌اش برسد و تکالیفش را انجام دهد.
این بازی در واقع یک تمرین مناسب برای یاد گرفتن نظم و ترتیب است و کودک بدون اینکه جملات دستوری بشنود همه تلاشش را می‌کند تا برای کسب امتیاز بالا، نظم و ترتیب را در کارهایش مد نظر داشته باشد.
البته این بازی مختص کودکان نیست و بزرگسالان هم می‌توانند با کمک آن، تمرینی برای نظم و ترتیب داشته باشند. در واقع شما یک روز کامل به جای مهدیار، یک زندگی سرشار از نظم و ترتیب را زندگی می‌کنید. مهدیار روزانه کارهای زیادی انجام می‌دهد و شما باید در انجام کارهایش، به او کمک کنید. این بازی درواقع تجربه زندگی یک نوجوان پرانرژی است که علاوه بر مدرسه، به باشگاه ورزشی هم می‌رود و باید زمان خود را مدیریت کند. بازی «مهدیار» حجم کمی دارد به همین دلیل هم تعداد کاربرانی که می‌توانند آن را بر گوشی خود نصب کنند بسیار زیاد است.
این بازی همچنین محیط گرافیکی مناسبی دارد و موفق شده است مخاطبان بسیاری جذب کند به گونه‌ای که نسخه‌های بعدی این بازی هم به بازار آمد. علاقه‌مندان می‌توانند این بازی را به رایگان از پلی‌استورهای ایرانی دانلود کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی