خبر

نخستین فلوشیپ تهران پاییز ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اقداماتی که در حوزه گرنت (حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی) در این دوره نمایشگاه کتاب انجام خواهد شد، گفت: نشست پیش جلسات برپایی فلوشیپ تهران با حضور حدود ۱۸ ناشر و کارگزاری ادبی منطقه در نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد و در نتیجه آن پاییز امسال نخستین دوره فلوشیپ تهران را برگزار خواهیم کرد.
یاسر احمدوند با اشاره به اقدامات ویژه‌ای که در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حوزه گرنت (حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی) انجام خواهد شد، گفت: در این دوره حدود ۱۸ ناشر و کارگزار ادبی (آژانس‌های ادبی) منطقه که در موضوع گرنت فعال هستند، به نشست پیش جلسات برپایی فلوشیپ تهران در نمایشگاه تهران دعوت شدند.
وی درباره تخصیص گرنت در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب توضیح داد: پرونده تعدادی از کارگزاری‌های ادبی تشکیل شده است و می‌توانند از امکانات گرنت استفاده کنند./ایرنا

 

کنسرت موسیقی ایرانی عارف‌نامه در عمارت روبرو

کنسرت موسیقی ایرانی با عنوان «عارف‌نامه» به خوانندگی میثم نیکخواه و سرپرستی بهزاد سلیمی و نیز به تهیه‌کنندگی خانه هنر نگارین به اجرای آثاری از عارف قزوینی می‌پردازد. این برنامه  ۱۳ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰ در عمارت روبرو میزبان علاقه‌مندان به موسیقی خواهد بود.
بهزاد سلیمی، سعید کاکاوند و محسن کاشی‌زاده نوازندگان گروه هستند که به ترتیب تار، کمانچه و تمبک خواهند نواخت.  لیلا رستمی‌شکوه مدیر اجرایی و حمیدرضا اسماعیلی طراح پوستر این رویداد هستند. علاقه‌مندان به موسیقی می‌توانند برای خرید بلیت به سایت عمارت روبررو به نشانی ticket.rooberoo.art  مراجعه کنند.
لازم به ذکر است عمارت روبرو در تهران، ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر، جنب بانک شهر، بن‌بست کیانپور واقع شده است./روابط عمومی
 

بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه‌ می‌کند

بهروز افخمی به تازگی برای فیلم سینمایی «کاغذ شطرنجی» متقاضی پروانه ساخت شده‌ است.این فیلم قرار بود ۵ سال پیش به کارگردانی بهروز افخمی جلوی دوربین برود اما حالا قرار است سیدعماد حسینی کارگردانی آن را بر عهده بگیرد. این دومین تجربه همکاری سیدعماد حسینی و بهروز افخمی به‌شمار می‌رود.قصه این فیلم سینمایی در سال ۱۳۶۰ در تهران روایت می‌شود. افخمی فیلمنامه این اثر را براساس قصه‌های واقعی به نگارش درآورده، وی قصه این فیلم‌های سینمایی را از خاطرات یک بازپرس دادگستری به نام ناصر بیگدلی گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی