صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ورزش ایران

پاداش ۲۳۰ میلیاردی برای مدال‌آوران
مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزش کشور 18 اردیبهشت ماه با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، سه‌شنبه هفته آینده با حضور دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.
به گفته وزیر ورزش قرار است در این مراسم ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران سال ۱۴۰۲ اهدا شود.


نخودی آسیب دید و از اردو رفت
محمد نخودی،دارنده دو نشان نقره و یک برنز وزن ۷۹ کیلوگرم جهان که به تازگی مدال طلای قهرمانی آسیا را به دست آورده، اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد.او که به عنوان نفر اول چرخه 79 کیلوگرم سال 2024، فروردین ماه مدال طلای این وزن را در مسابقات قهرمانی آسیا از آن خود کرد، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف اردو را ترک کرد تا کارهای فیزیوتراپی‌اش را دنبال کند.این کشتی‌گیر سال گذشته مدال برنز جهان را از آن خود کرد و برخلاف سایر مدعیان اوزان غیرالمپیکی، وزنش را تغییر نداد و در همین وزن 79 کیلوگرم ماند.
 

مدالی که به  آستان قدس اهدا شد
طاها نعمتی مقدم، نایب‌قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در مکزیک ۲۰۲۳، مدال خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
او در آیین اهدای مدال خود گفت: پیش از آغاز مسابقات نذر کردم اگر بتوانم رکورد نوجوانان را افزایش بدهم، مدالم را به امام رضا(ع) هدیه دهم که پس از موفقیت در این کار من نیز به نذر خود وفا کردم. به برکت خون شهیدان می‌توانم وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرم و برای وطنم مدال کسب کنم.»
طا‌ها نعمتی وزنه‌بردار نوجوان کشورمان در مسابقات جهانی مکزیک با مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم در یک‌ضرب موفق شد رکورد نوجوانان جهان را به میزان پنج کیلوگرم افزایش دهد. نعمتی در دوضرب نیز ۲۰۵ کیلوگرم را مهار کرد و با ثبت رکورد ۳۸۱ کیلوگرم به سه نشان نقره قهرمانی جوانان جهان رسید. در موزه آستان قدس رضوی تاکنون ۸۷ مدال المپیکی، ۹۰ کاپ ورزشی و سه مدال اخلاق موجود است.


موضع بایر لورکوزن درباره سردار
آزمون منعی برای بازی امشب ندارد
بایرلورکوزن از ساعت 22:30 دقیقه امشب در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا به مصاف رم خواهد رفت و یکی از نکات جالب این بازی به تقابل سردار آزمون با تیم سابقش در فوتبال آلمان برمی‌گردد. او تابستان گذشته درحالی با قرارداد قرضی از بایرلورکوزن راهی پایتخت ایتالیا شد که تا سال ۲۰۲۷ با لورکوزن قرارداد دارد اما کاملاً از حضور در پایتخت ایتالیا خوشحال است. او حتی در زمستان دو پیشنهاد وسوسه‌کننده از لالیگا را رد کرد تا در رم بماند. از طرفی با آمدن دنیله‌ دروسی او فرصت بیشتری برای درخشش پیدا کرده و حالا هم شانس زیادی برای حضور مقابل بایرلورکوزن دارد. این درحالی است که بعضاً بندی در قرارداد برخی بازیکنان قرار داده شده که براساس آن حق حضور مقابل تیم سابق خود را نخواهند داشت و همین موضوع باعث به وجود آمدن شایعاتی درباره سردار هم شد اما سیمون رولفس، مدیر ورزشی باشگاه بایرلورکوزن، در واکنش به حضور آزمون مقابل این تیم به بیلد گفت: «درحال حاضر این موضوع یک مسأله عادی در فوتبال محسوب می‌شود. هیچ بندی در قرارداد آزمون وجود ندارد که بخواهد او را از حضور در بازی مقابل لورکوزن منع کند.»

قایدی بهترین بازیکن اتحاد کلبا

مهدی قایدی، ستاره ایرانی باشگاه الاتحاد کلبای امارات همچنان به درخشش ادامه می‌دهد. او از سوی رسانه‌های اماراتی به عنوان بهترین بازیکن فصل تیم الاتحاد کلبای امارات برگزیده شده است.
قایدی که در جام ملت‌های فوتبال آسیا نیز حضور داشت در فصل جاری لیگ امارات ۹ بار موفق به گلزنی شده و ۵ بار هم پاس گل داده است. قایدی به طور قرضی از باشگاه شباب‌الاهلی امارات به تیم کلبای امارات پیوسته و باتوجه به عملکردی که دارد، احتمالاً مسئولان تیمش را متقاعد کند تا دوباره او را به خدمت بگیرند. قایدی ابتدای فصل به شکل قرضی از تیم شباب جدا شد و  به تیم کلبای امارات پیوست. البته زمزمه‌هایی درباره احتمال حضور این بازیکن در استقلال نیز به گوش می‌رسد، اما خبر حضور او در استقلال صحت ندارد و این بازیکن در صحبت‌هایی که با مدیر برنامه‌اش داشته تأکید کرده قطعاً در لیگ‌های خارجی به فوتبال ادامه دهد. یکی از دلایلی که سبب شد موجی درباره حضور احتمالی قایدی در استقلال به راه بیفتد، پذیرش مسئولیت مالی این باشگاه توسط هلدینگ خلیج‌فارس است، اما خود قایدی علاقه‌ای برای بازگشت به لیگ ایران ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی