صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

ایران در ایران

هشدار  سیلابی شدن رودخانه‌ها
در 8 استان کشور
ایران زمین /مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از فعالیت سامانه بارشی شدید در اغلب استان‌های کشور تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت خبر داد و با هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در این استان‌ها گفت: مردم از تردد در دشت‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
سیف‌الله آقابیگی درخصوص صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی از استان‌های کشور گفت: با هدف بررسی سامانه‌های جهانی هواشناسی، جلسه ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب در دو سطح با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.
وی افزود: بر این‌ اساس، استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد (اولویت اول) و کردستان، لرستان، هرمزگان، همدان، مرکزی، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، اصفهان و یزد (اولویت دوم) با بارش‌های نسبتاً زیادی روبه‌رو خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی، با مخاطراتی همچون رگبار شدید باران، احتمال جاری‌ شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌های فصلی، رخداد تگرگ، رعدوبرق، آب‌گرفتگی معابر و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل به‌صورت گسترده در استان‌های پرریسک سیلاب همراه خواهد شد.

استان قزوین کمبود معلم ندارد
قزوین/ مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبه‌رو بودیم اما با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال‌ جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.
نقی سیاهکالی مرادی با بیان اینکه ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش‌آموز را در یک هزار و ۶۷۰ مدرسه برعهده دارند، اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۳۰ نفر از معلمان در استان قزوین بازنشسته شدند.
وی تأکید کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و همه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم در یک تا ۲ روز آینده به حساب آنها واریز خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی