صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
مشهد - چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است. سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی افزود: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی‌گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.مکفی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

رگبار و باران در ۲۴ استان
ایران زمین- سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته از وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق واحتمال سیلاب در ۲۴ استان خبر داد.بر این اساس بارش‌ها از امروز (چهارشنبه) در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه جنوبی فارس و بوشهر آغاز شده است. این سامانه بارشی فردا به خوزستان، لرستان، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، فارس، هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد و جنوب مرکزی می‌رسد.«محمد اصغری»، کارشناس سازمان هواشناسی در این خصوص اظهار داشت: شدت بارش‌ها طی روزهای پایانی هفته به صورتی خواهد بود که هشدار نارنجی در این زمینه صادر شده و لازم است مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند.

اصفهان در رتبه نخست جذب کودکان بازمانده از تحصیل
اصفهان- استان اصفهان با جذب ۹۸ درصد کودکان بازمانده از تحصیل و آماده‌سازی زمینه ادامه تحصیل آنان، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در این زمینه بیش از 8‌هزار و ۳۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان  شناسایی شده‌اند. همچنین ۲باب مدرسه ویژه کودکان کار فاقد اسناد هویتی توسط یکی از نیکوکاران و بنا بر استانداردهای روز در استان احداث شده تا این کودکان از تحصیل بازنمانند.وی همچنین با اشاره به پدیده فرونشست در برخی از مدارس استان گفت: با تشدید خشکسالی‌ها در حال حاضر ۱۵۰مدرسه در استان تحت تأثیر این پدیده قرار  گرفته است. اغلب این مدارس در نواحی چهار، پنج، خانه اصفهان و بُرخوار قرار دارند که از این تعداد ۴۲ مدرسه از روند آموزش خارج شده و دانش‌آموزان آنها برای ادامه تحصیل به مدارس دیگر انتقال یافته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی