صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

گاف بی‌بی‌سی درباره هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
 خبر اول اینکه، بی‌بی‌سی فارسی در یک گاف رسانه‌ای مدعی شد، توقف پروژه‌ای که دهقانی فیروزآبادی معاون رئیس‌جمهور آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت ۷۲ نفره اعلامی از سوی دکتر رئیسی در سال 1401 بوده است.
در جریان نشست خبری سالانه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور که روز شنبه هفته جاری برگزار شد، فیروزآبادی در پاسخ به سؤال «تسنیم» درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای جت 72 نفره ایران، گفت: در رابطه با پروژه هواپیمای 72 نفره باید بگویم که ایران یکسری هواپیماهای آی آر 140 یا همان ایران آنتونوف 140 در یک دوره‌ای با اوکراین تعریف کرد و این هواپیماها بعضاً در کشور ساخته شدند و 5 فروند نیز وجود داشت و روابط با اوکراین و سوانحی که هواپیما داشت باعث توقف پروژه شد.
اما بعد از این اظهارات، رسانه‌های ضدایرانی از جمله بی‌بی‌سی فارسی مدعی شدند که مقصود دهقانی فیروزآبادی پروژه اعلامی رئیس جمهور در سال 1401 بوده است.
این در حالی بود که اساساً پروژه جت 72 نفره‌ای که در نشست خبری معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح شد، یک پروژه دانشگاهی است که بیش از 8 سال پیش در دانشگاه‌ امیرکبیر تعریف شد و با فراز و فرودهای زیادی همراه بود. اما بی‌بی‌سی در یک گاف رسانه‌ای مدعی شد، توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت 72 نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال 1401 بوده است. در حالی که پروژه مورد اشاره رئیس‌جمهور، پروژه‌ای مربوط به 2 سال اخیر است و همچنان هم ادامه دارد.

ثابت‌قدمی اینترنشنال
در حمایت از تروریسم
 خبر دیگر اینکه، شبکه ایران اینترنشنال ثابت کرد که در حمایت از تروریسم ثابت‌قدم بوده و طبق زمان و مکان، تنها نوع حمایتش تغییر می‌کند. شبکه‌ای که در سال 1401 از تروریسم خیابانی در ایران حمایت می‌کرد، حالا در حمایت از تروریسم صهیونیستی، سرکوب دانشجویان معترض امریکایی را توجیه می‌کند. در روزهای اخیر دانشگاه‌های امریکا به صحنه اعتراض دانشجویان نسبت به نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. در مقابل پلیس امریکا نیز با ورود به صحن دانشگاه‌ها، پس از ضرب و شتم دانشجویان، آنها را بازداشت می‌کند. طبق آمار رسانه‌های امریکایی، تاکنون بیش از 600 نفر از دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی توسط نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. در چنین شرایطی شرح وظایف شبکه تروریستی اینترنشنال نیز تغییر کرده و توجیه سرکوب دانشجویان ضدصهیونیست توسط پلیس امریکا در دستور کار این شبکه وابسته به اسرائیل قرار گرفته است. کارشناسان اینترنشنال با متهم کردن دانشجویان معترض به یهودی‌ستیزی، مدعی هستند که اقدام پلیس در ورود به دانشگاه‌ها و بازداشت خشن دانشجویان کار درستی بوده است. آنها همچنین از پلیس امریکا می‌خواهند که با قوت بیشتری دانشجویان را سرکوب کند! این در حالی است که در جریان اغتشاشات پاییز 1401 در ایران، شبکه اینترنشنال از جمله رسانه‌هایی بود که مردم را دعوت به ایجاد آشوب و اعمال خشونت علیه نیروهای پلیس می‌کرد. این شبکه همچنین با حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم گروهک‌های مسلح، خط براندازی جمهوری اسلامی را دنبال می‌کرد.

بازداشت معاون اسبق
منطقه آزاد اروند به اتهام فساد
 دست آخر اینکه،  موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند بازداشت شد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری برنا خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تأیید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است. موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی