صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

مرور

درمان کودکان زیر ۷ سال
در بیمارستان‌های دولتی رایگان شد
بیمارستان‌های دولتی و واحدهای تابعه دانشگاه مکلف هستند از هشتم اردیبهشت امسال پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت در آخرین روز‌های سال گذشته در این خصوص گفته بود: موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده است و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند. آن بخش از خدماتی که ممکن است تحت پوشش بیمه‌های پایه نباشد هم تا سقف تعهد سازمان‌های بیمه‌گر از محل دیگری تأمین خواهد شد.
در همین زمینه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از هشتم اردیبهشت ماه سال‌جاری کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر 7 سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
به گزارش وبدا، سید مهدی هاشمی باجگانی اظهار داشت: این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفته است.هاشمی خاطرنشان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر 7 سال بویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.وی افزود: مردم در صورت مشاهده تخلف از اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی با شماره ۱۹۰ یا ۱۰۰۰۲۵۳۵ تماس بگیرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
دانشگاه‌ها همیشه
در مقابل ظلم و ستم ایستاده‌اند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اعتراضات دانشگاه‌های جهان علیه رژیم نسل کش اسرائیل نشان‌دهنده وجدان بیدار دانشگاهیان است، گفت: دانشگاه‌ها در مقابل ظلم و ستم همیشه ایستاده‌اند.به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل، درباره اعتراض دانشگاهای امریکا علیه رژیم صهیونیستی گفت: اعتراضاتی که در دانشگاه‌های امریکا و سایر دانشگاه‌های جهان شاهد هستیم، نشان دهنده وجدان بیدار دانشگاهیان است، این وجدان بیدار دانشگاهیان را ستایش می‌کنیم. تجمعات دانشگاهیان در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد دانشگاه‌ها در مقابل ظلم و ستم همیشه ایستاده‌اند.
گفتنی است، روز یکشنبه نهم اردیبهشت، تمام کلاس‌های درس ساعت ۱۲ تا ۱۴ دانشگاه‌های دولتی برای تجمع و دفاع از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل تعطیل شد.

قائم‌مقام رئیس ‌کل دادگستری استان تهران:
تشکیل دادگاه‌های صلح در تهران
تا نیمه اول امسال
 قائم‌مقام رئیس‌ کل دادگستری استان تهران از پیگیری تشکیل دادگاه‌های صلح در تهران خبر داد و از رؤسای دادگستری‌ها و حوزه‌های قضایی بخش خواست تا هماهنگی و تمهیدات لازم را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تا پایان نیمه نخست امسال، مقدمات و زمینه‌های تشکیل این دادگاه‌ها فراهم شود.به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی در پنجمین نشست پیگیری اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و برگزاری دادگاه‌های صلح در استان تهران، اجرای این قانون را مورد تأکید قرار داد و افزود: طبق قانون، دادگاه‌های بخش می‌توانند وظایف دادگاه‌های صلح را انجام دهند.
قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان تهران یادآور شد: صلاحیت‌های دادگاه صلح مشخص است و فقط پرونده‌های در صلاحیت این دادگاه‌ها به شعب تعیین شده برای دادگاه صلح ارجاع می‌شود. پرونده‌های شعب تبدیلی که خارج از صلاحیت دادگاه صلح هستند، طبق روند قانونی و همچون گذشته مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.غلامرضا مهدوی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در امور شوراهای حل اختلاف در این نشست با تأکید بر آثار مثبت شکل‌گیری دادگاه‌های صلح گفت: با تشکیل دادگاه‌های صلح تعداد زیادی از پرونده‌های در صلاحیت این دادگاه مانند تصادفات به شعب این دادگاه‌ها ارجاع داده می‌شوند و این امر کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به دادسراها را در پی خواهد داشت.

ساختمان‌های در معرض سیل در تهران شناسایی می‌شود
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه سیل‌های عادی تهران تا چهار روز قبل از وقوع قابل پیش‌بینی است، گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال شناسایی ساختمان‌های در معرض سیل و اطلاع آن به مالکان است.
علی نصیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی سامانه سیل‌سنج در پایتخت گفت: این سامانه، اجزای مختلفی دارد که شامل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی جهانی و سنسورهای باران‌سنج و سدسنج است. همچنین ما در تلاشیم دوربین‌هایی برای پایش میزان پرشدگی کانال‌های آب‌های سطحی فراهم کنیم. مجموعه این بررسی‌ها می‌تواند هشداری برای سیل ایجاد کند.نصیری گفت: برای پیش‌بینی سیل‌های برق‌آسا در دنیا مشکلات بسیاری وجود دارد و کشور ما نیز از این مشکلات مستثنی نیست ولی پیش‌بینی سیل‌های عادی که بر اثر افزایش بارندگی رخ می‌دهند، قابل پیش‌بینی است و امروزه ما در شهر تهران می‌توانیم از چهار روز قبل آن را پیش‌بینی کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی