صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

شهردار تهران در روز شوراها اعلام کرد

باید نگاه اتکایی به ظرفیت‌های مردمی داشت

هیات امنای محلات آغاز به کار کرد

مهسا قوی قلب
خبرنگار

شهردار تهران که دیروز در شورای شهر حضور داشت، با تأکید بر اینکه طبق اصل انقلاب باید نگاه اتکایی به ظرفیت‌های مردمی داشت، گفت: تشکیل هیأت امنای محلات حاصل اقدام شورا و مدیریت شهری است.
به گزارش خبرنگار «ایران» علیرضا زاکانی ضمن تبریک روز شوراها بیان کرد: مدیریت شهری در دوره جدید مدیریت خود را مبتنی بر مشارکت قرار داد و سمت و سوی آن به مسیری هدایت شد که بتوان مشارکت را دنبال کرد.
شهردار تهران با تأکید بر اینکه اقدام شورا و مدیریت شهری برگرفته از آن، منجر به تشکیل هیأت امنای محلات شده است، گفت: تلاش مجموعه‌های اجرایی و معتمدین شوراها بر ایجاد ظرفیت جدید است.
زاکانی با تأکید بر اینکه در طرح «من شهردارم» از ۲ هزار و ۸۰ طرح با مشارکت ۳۵۴ هزار نفر، یک هزار و ۴۶۲ طرح انتخاب و نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه شد، گفت: در پی این اقدام، سال گذشته عدد مشارکت مردم به یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر رسید و مردم سه هزار و ۳۰۰ طرح انتخاب کردند که هشت همت اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.
او با بیان اینکه ذیل هیأت امنای محلات، مدیریت محله و ۱۱ خانه جهادی شکل خواهد گرفت، تأکید کرد: امتداد اجرای این طرح در مساجد و خانواده‌ها امکانی را فراهم می‌کند که پیوستگی عمیقی با متن جامعه ایجاد شود.
زاکانی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف جدی هیأت امنای محلات تشکیل کانون‌های جهادی سلامت و تندرستی است، یادآور شد: این بزرگ‌ترین سرمایه و مدل جدیدی از خدمت در جامعه ماست که تا متن جامعه و خانواده‌ها دنبال خواهد شد؛ لذا مفتخریم که نخبگان و مؤثرین محلات، ظرفیتی را به ظرفیت‌های شهر اضافه می‌کنند.
 
خرید وسایل حمل و نقل عمومی با وجود مشکلات
رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز شوراها گفت: برنامه‌هایی برای خرید وسایل حمل و نقل عمومی داریم. باوجود کم‌کاری‌های موجود و برخورد برخی افراد که به نفع آنها نیست، کار در حال انجام است و به نتیجه خواهد رسید.
به نظر من حتی یک ساعت هم مهم است و اگر کارها یک ساعت هم زودتر به نتیجه برسد با توجه به اینکه به نفع مردم خواهد بود، موضوع اهمیت دارد. هر بخشی به نوبه خود تلاش می‌کند مشکلات رفع شود، هرچند مشکلات یک یا دو یا ۱۰ مورد نیست؛ گاهی برای رفع یک مشکل شاید یک ماه زمان صرف شود.
مهدی چمران درخصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در محدوده مصلی گفت: نمایشگاه کتاب در مصلی رفت‌ وآمدها را مختل می‌کند.
امیدواریم ازسال آینده این نمایشگاه در شهرآفتاب برگزار شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی