صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبــار

بن‌گویر: فلسطینی‌ها را دستگیر نکنید، بکشید
وزیر امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی با اعتراض به بالا بودن تعداد فلسطینیان بازداشت‌شده از سوی این رژیم، خواستار کشتار فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها شد. به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، «ایتامار بن‌گویر» در نشست این هفته کابینه این رژیم خواستار شلیک به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد. این اظهارات بن‌گویر در پاسخ به اظهارات «هرتزی هالوی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر درباره بازداشت تعدادی از فلسطینی‌ها در غزه بیان شد.
 

آواربرداری غزه 14 سال زمان می‌خواهد
سازمان ملل متحد با اشاره به حجم گسترده ویرانی‌های نوار غزه در پی حملات و بمباران‌های گسترده ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روند آواربرداری در این منطقه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد. به گزارش روسیا الیوم، پیر لودامار، مسئول واحد مین‌روبی سازمان ملل گفت: تخمین زدیم که ۳۷میلیون تن آوار یا حدود ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع در نوار غزه وجود داشته باشد. این مسئول سازمان ملل همچنین هشدار داد: حداقل ۱۰ درصد از مهمات شلیک شده منفجر نمی‌شود و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم، تیم‌های تخلیه‌کننده قربانیان از زیر آوارها و همچنین کارگرانی است که وظیفه آواربرداری را دارند.
 

عادی‌سازی در دست اقدام است
یک مقام آگاه در گفت‌وگو با «میدل ایست نیوز» جزئیات توافق امنیتی، نظامی و سیاسی میان امریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود فاش کرد. به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک امریکا و عربستان و اسرائیل و فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت امریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است. این مقام افزود که این توافق ابعاد گوناگونی دارد اما سه محور اصلی آن امضای توافق دفاع مشترک میان عربستان و امریکاست، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکا و محور سوم، توافق دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیرنظامی تابع نظارت شدید است.

جستجو
آرشیو تاریخی