صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۸

نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازارهای جهانی پتروشیمی

مدیرعامل پتروشیمی شیراز با اشاره به چشم‌انداز روشن صنعت پتروشیمی ایران، نوآوری و خلاقیت را کلید فتح بازارهای جهانی دانست.
احمدرضا حیدرنیا، بر لزوم اتخاذ رویکردی نوین برای مقابله با چالش‌های پیش رو و حضور موفق در عرصه رقابت بین‌المللی تأکید کرد و گفت: صنعت پتروشیمی ایران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، همچنان از ظرفیت‌های عظیمی برای رشد و توسعه برخوردار است. وی افزود: مواردی مانند فرسودگی تجهیزات، بروکراسی‌های اداری، نوسانات نرخ ارز و کمبود نقدینگی، سرعت‌گیرهایی هستند که حرکت رو به جلوی صنعت پتروشیمی را کند می‌کنند.  حیدرنیا تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و برنامه‌ریزی دقیق، این موانع را از سر راه برداریم و زمینه را برای جهش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی فراهم کنیم. همچنین برای استفاده حداکثری از این فرصت، باید به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه و خلاقانه برای تولید محصولاتی با کیفیت برتر و قیمت تمام‌شده رقابتی باشیم. البته لازم است با توسعه زیرساخت‌های صادراتی و تسهیل فرایندهای مرتبط، حضور خود در بازارهای جهانی را بیش از پیش تقویت کنیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه سبد محصولات با تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالا، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط زیست و استقرار نظام‌های مدیریت نوین و کارآمد، گفت: برای بقا و پیشرفت در بازار جهانی، صنعت پتروشیمی ایران باید به دنبال راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در دو بخش مدیریت و محصولات و خدمات باشد.
حیدرنیا بر لزوم استفاده از تجارب افراد کارآمد و خلاق در این حوزه هم تأکید کرد و افزود: برای نوآوری در این صنعت، باید از تجارب افراد کارآمد و خلاق در این حوزه بهره ببریم. همچنین، باید با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی همکاری کرده و از آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه در این صنعت استفاده کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی