ورزش ایران

ووشوکاران راهی چین شدند
تیم ملی ووشو دیشب برای حضور دررقابت‌های انتخابی جام‌جهانی به چین رفت. این تیم که با  لغو پرواز هواپیمایی چینی، به چین نرفت و شائبه جا ماندن آنها از حضور در انتخابی جام جهانی قوت گرفت اما  فدراسیون ووشو با اطلاع از لغو پرواز شرکت هواپیمایی چین، دوباره  برای ملی‌پوشان بلیت تهیه کرده تا ووشوکاران مسابقه را از دست ندهند.
امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در این باره می گوید: «‌خدا را شکر با پیگیری زیاد بلیت گرفتیم و تیم ملی ووشو ساعت  20:20 دیشب  به  گوانگژو پرواز کرد تا از آنجا به  شانگهای برود و به صورت زمینی به شهر جیانگ‌جین میزبان برگزاری رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی برسد.»


الفتی؛ ژیمناستی که المپیکی شد؟
مهدی الفتی ژیمناست ایرانی، با پایان جام جهانی قطر، ظاهراً در لیست المپیکی‌هاست. ژیمناست ملی‌پوش ایران که در قطر در وسیله پرش خرک امتیاز خوبی نگرفت و آخرین نفر این رشته شد و با این نتیجه فدراسیون و خیلی‌ها شانس او را برای سهمیه کم دانستند، اما ظاهراً بعضی رسانه‌های خارجی اسم ۱۲ تیم (پنج ورزشکار) و ۳۶ ژیمناستی که سهمیه المپیک گرفته‌اند را منتشر کرده‌اند که اسم مهدی الفتی هم از ایران بین آنها دیده می‌شود. هرچند فدراسیون هنوز هیچ واکنشی نشان نداده است.


سیدمناف هاشمی:
شاید بیشتر از 35 سهمیه بگیریم
سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران در رقابت‌های انتخابی المپیک 2024، به همه فدراسیون‌هایی که تاکنون سهمیه پاریس گرفته‌اند یا هنوز درگیر رقابت‌های انتخابی هستند خسته نباشید
گفت.
او با قدردانی از زحمات فدراسیون‌ها، مربیان و ورزشکاران می‌گوید: «بعد از موفقیتی که رشته‌های کشتی، تکواندو، تیراندازی، شمشیر بازی، وزنه‌برداری و دوچرخه‌سواری داشتند، حالا قایقرانان هم
5 سهمیه گرفتند که برای روئینگ دونفره زنان برای اولین بار این اتفاق افتاد که جا دارد به مسئولان این فدراسیون، مربیان و ملی‌پوشان آن در کنار دیگر فدراسیون‌هایی که سهمیه گرفته‌اند، تبریک، خدا قوت و خسته نباشید بگویم و قطعاً قایقرانان با روند روبه رشدی که دارند، روزهای خوشی بویژه برای بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن دارند.»
سرپرست کاروان ایران در المپیک پاریس 2024
بر تعداد 35 سهمیه تأکید دارد: «کمیته ملی المپیک با همه توان در کنار رشته‌های درگیر رقابت‌های انتخابی المپیک هست و طبق پیش‌بینی‌ها در صورت تدوام موفقیت رشته‌های المپیکی در رقابت‌های انتخابی، ممکن است تعداد سهمیه‌های المپیک پاریس به بیش از
35 نفر برسد.»


محک پاراتیراندازان در جام جهانی
تیم ملی پاراتیراندازی برای حضور در جام جهانی، عصر دیروز به کره جنوبی رفت. این رقابت‌ها با حضور ۱۲۵ ورزشکار؛ ۷۱ مرد و ۵۴ زن از ۲۷ کشور جهان، 5 اردیبهشت‌ماه به میزبانی چانگان کره جنوبی برگزار می‌شود.
 ساره جوانمردی، فائزه احمدی، رقیه شجاعی، نسرین شاهی و محمدرضا میرشفیعی تیراندازان ایرانی هستند که در جام جهانی آمادگی خود را محک می‌زنند.
حسین امیری سرمربی، زینب آقاعلی‌اکبری و ابراهیم رحیمی‌سنگری مربیان تیم ملی را در این سفر 6 روزه همراهی می‌کنند.  قبل از شروع رقابت‌ها کنترل تجهیزات، کلاس‌بندی و تمرینات غیررسمی ورزشکاران از امروز یعنی سه روز قبل از شروع جام جهانی انجام می‌شود.


استارت هندبال جوانان برای آسیا
هندبالیست‌های جوان سه روزی است که کارشان را در تهران برای قهرمانی آسیا شروع کرده‌اند. امیرعباس زارعی، ماهان دولتخواه، ابوالفضل مجیدی، امیرحسین مسعودنیا، عباس باج، روح‌الله عادلخانی، نیما باقری، حسین حیدریان، صابر حیدری، هادی خواجه‌سلیمی، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، امیرمحمد پورقاسمی، بنیامین خداوردیان، سروش مرادلی، محمدحسن خادمی، سیدمهرشاد دانشی، احمدرضا آرام، علی امیریوسفی، مهران اکبری و مهدی دارینی 21 اردونشینی هستند که تا جمعه زیر نظر شریف مؤمن‌ حجازی سرمربی مصری و همکارانش تمرین می‌کنند.
 هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا، تیر و مرداد امسال برگزار
می شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و چهار
 - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳