صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

شلیک داماد خشمگین به اعضای خانواده همسرش
داماد عصبانی با شلیک به پدر و سه عضو خانواده همسرش آنها را مجروح و فرار کرد.
مصیب آسیابانی دادستان منوجان در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر تیراندازی در شهرستان منوجان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت که در همان دقایق اولیه با حضور نیروی انتظامی و دستور دادستانی، مشخص شد مرد جوانی در منزل مسکونی خود پس از مشاجره لفظی با اعضای خانواده به سمت پدر و سه نفر دیگر از بستگان همسرش تیراندازی و از صحنه جرم فرار کرده است که بلافاصله چهار مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل و دستورات قضایی لازم برای دستگیری ضارب صادر شد.
آسیابانی افزود: مقامات قضایی و امنیتی طی یک‌سال گذشته چندین مرتبه در خصوص در دسترس بودن سلاح گرم هشدار داده‌اند و در حادثه اخیر نیز ناتوانی در کنترل خشم آنی و در دسترس بودن سلاح گرم نقش مهمی در وقوع این حادثه داشته است.
 
دستگیری خانواده رمال به اتهام تعرض و کلاهبرداری
 مرد شیاد که با همدستی همسر و دخترش به بهانه رمالی به زنان تعرض و کلاهبرداری می‌کرد در مشکین دشت فردیس دستگیر شدند.
 «سیروس دهقان شیری» مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: این خانواده که از اتباع غیر مجاز و شامل، پدر، مادر و دختر خانواده هستند با رمالی در این منطقه پول‌های هنگفتی از مردم دریافت می‌کردند که با اعلام موضوع به دادستان عمومی و انقلاب، نیروی انتظامی شهرستان فردیس بلافاصله پس از اطلاع با هماهنگی اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی وارد عمل شده و این خانواده را دستگیر کردند. تحقیقات پیرامون تعداد افراد فریب خورده و سایر اقدامات غیر قانونی این اتباع خارجی غیر مجاز ادامه دارد.مدیر کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: بر اساس تحقیقات اولیه پدر این خانواده شاکیانی مبنی بر تعرض به زنان نیز داشته است. هر فردی که نسبت به این خانواده شکایتی دارد به نیروی انتطامی فردیس مراجعه کند.
 
مرد جوان جانش را فدای نجات 4  انسان دیگر کرد
پسر ۳۶ ساله کردستانی که برای نجات چهار تن از همسایگانش وارد چاه شده بود، جانش را از دست داد.به گزارش ایرنا، «آرمان بنفشی» یکی از اهالی روستای خلیچیان سنندج، پس از اینکه صدای فریادهای همسایه خود را شنید، برای کمک وارد باغ آنها شد و دریافت پدر و سه پسرش داخل چاه آب باغ گرفتار و دچار گازگرفتگی شده‌اند.پیش از آنکه امدادگران آتش‌نشانی به محل حادثه برسند، پسر جوان بلافاصله وارد چاه شد و هر چهار نفر را بیرون آورده و نجات داد اما خودش جان باخت.نیروی آتش‌نشانی و اورژانس چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان منتقل کردند و مرگ آرمان نیز تأیید شد.به دنبال این اتفاق، استاندار کردستان نیز در پیامی درگذشت «آرمان بنفشی» جوان ۳۶ ساله کردستانی را که پس از نجات چهار نفر گرفتار در چاه، جانش را از دست داد، تسلیت گفت.
 
سقوط پراید به رودخانه چالوس
سقوط یک دستگاه خودروی پراید در جاده کندوان به رودخانه چالوس یک مصدوم و یک ناپدید داشت.محمدرضا محمد حسینی، بخشدار مرزن آباد چالوس گفت: صبح یکشنبه این خودرو در حال گذر از مسیر جنوب به شمال در ۲ راهی سنار معروف به منطقه «للجار» بخش مرزن آباد بود که به دلیل نامعلومی به رودخانه سقوط کرد. علت وقوع این حادثه در دست بررسی است. یکی از سرنشینان این خودرو از سوی امدادگران بیرون کشیده و راهی بیمارستان شد اما امدادگران هلال‌احمر سرنشین دوم را پیدا نکردند و جست وجو ادامه دارد.
 
بازداشت 6 فروشنده مشروبات الکلی تقلبی
 ۶ نفر از عوامل مرتبط با توزیع مشروبات الکلی تقلبی در ماکو دستگیر و بازداشت شدند.
 ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در پرونده مشروبات الکلی تقلبی ماکو که منجر به مرگ یک نفر از شهروندان و آسیب جسمی به ۶ نفر دیگر شده بود، حسب دستورات قضایی ۶ نفر از عوامل مرتبط با توزیع این مشروبات دستگیر و با قرار بازپرس رسیدگی کننده بازداشت و روانه زندان شدند.توزیع مشروبات الکلی تقلبی یکی از چالش‌های بزرگ میان جوانان است که متأسفانه سودجویان با طمع سود بیشتر در کنار این کار غیرقانونی به فکر فروش مشروبات الکلی تقلبی نیز هستند.
 
پایان فرار 4 شرور مسلح
 چهار شرور که در یک درگیری مسلحانه در زرین‌آباد ملارد فردی را مجروح کرده بودند دستگیر شدند.
 سرهنگ کیانوش نورمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: چند روز پیش وقوع یک فقره درگیری و تیراندازی با سلاح کلت کمری در روستای زرین‌آباد به کلانتری ۱۴ اخترآباد شهرستان ملارد اطلاع داده شد که در پی آن مأموران در محل حاضر شده و در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که در این درگیری، گلوله شلیک شده به یکی از اهالی که در محل حضور داشته، اصابت کرده است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت، گفت: خیلی زود متهمان شناسایی و با هماهنگی قضایی، هر چهار نفر آنها در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. همچنین یک قبضه کلت کمری را نیز از این افراد کشف و ضبط کردند.
 
کشف جسد پسر خرم‌آبادی در رودخانه سزار
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد از یافتن جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار خبر داد.
محمد میرزایی‌مقدم، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: پیکر جوان غرق‌شده در رودخانه سزار در محل ایستگاه قطار محلی 501، هفت کیلومتر پایین‌تر از آبشار بیشه توسط بومیان منطقه مشاهده شد. این پسر 17ساله به‌ قصد شنا در روز 21فروردین وارد رودخانه سزار شد، اما پس از شیرجه و برخورد با سنگ‌های کف رودخانه اسیر جریان آب شده و غرق شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد از زحمات تمام امدادگران شرکت‌کننده در عملیات تفحص طی روزهای گذشته قدردانی کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی