صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

Khamenei.ir

پیام تسلیت رهبر انقلاب
در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت دکتر پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مدیران مؤمن، انقلابی و دانشمند را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای دکتر پرویز داوودی از مدیران مؤمن، انقلابی و دانشمند را به خاندان محترم ایشان و به جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌کنم. خدمت مخلصانه و بی‌شائبه در مسئولیت‌پذیری ایشان در مسئولیت‌های بزرگ در طول سالیان طولانی، چهره‌ یک مدیر با اخلاص و کارآزموده و پرتلاش از آن مرحوم را نشان داد و این در محاسبات الهی ارزشی والا است. رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
گفتنی است، مراسم ترحیم مرحوم «پرویز داوودی» معاون اول دولت نهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با حضور مسئولان و چهره‌های مطرح سیاسی از جمله محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی و علی لاریجانی در مسجد نور تهران برگزار شد. مرحوم داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران ‌زاده شد و مدرک دکترای اقتصاد را سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده امریکا دریافت کرد./ایرنا

 

President.ir

اروپا به وظایف خود
در مبارزه با مواد مخدر عمل نکرد

جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح دیروز شنبه با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و اعضای ستاد در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. آیت‌الله رئیسی در این جلسه با بیان اینکه هزینه‌های زیادی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بر کشور تحمیل می‌شود، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر، باید نگاهی فراسازمانی و فرابخشی داشته باشد؛ این ستاد نیازمند تحول است. رئیس‌جمهور افزود: مطالبه ️مسئولیت‌پذیری از نظام بین‌الملل در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار اهمیت دارد. در مقایسه با اقدامات ایران،‌ سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی به وظایف خود درخصوص مبارزه با مواد مخدر عمل نکرده‌اند.

 

تسنیم

پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

دادستان کل کشور گفت: بسیاری از بانوان که حجاب شرعی را مراعات نمی‌کنند، فرزندان همین سرزمین و دختران و خواهران ما هستند که دچار اشتباهاتی بوده و فریب خورده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی‌آزاد افزود: ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضایی درست کنیم و بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش فرد به منزل برمی‌گردد، اکثر بانوان بعد از تذکر نسبت به اصلاح وضعیت پوشش خود اقدام می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی