صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

جهان

کناره‌گیری از «انجمن قلم امریکا» در حمایت از غزه

سی‌ویک نویسنده و مترجم، آثار خود را از فهرست جوایز ادبی «انجمن قلم امریکا» سال ۲۰۲۴ به دلیل «ناکامی این سازمان در حمایت از نویسندگان فلسطینی در غزه» خارج یا این جایزه را رد کردند.
«کریستینا شارپ»، «کاترین لیسی» و «جوزف ارل توماس» از جمله نویسندگانی به شمار می‌روند که از این رقابت کناره‌گیری کرده‌اند. این جمع از نویسندگان با امضای نامه‌ای که به تازگی منتشر شده، خواستار استعفای فوری مدیرعامل این سازمان، مدیر آن و تمام اعضای کمیته اجرایی آن شدند. این نامه بر «تضاد فاحش» بین موضع انجمن قلم امریکا و سایر مراکز قلم در سراسر جهان تأکید می‌کند. در بخشی از این نامه آمده است که «قلم انگلیس، همراه با قلم ایرلند و قلم ولز، به صراحت از موضع غیرانتقادی دولت بریتانیا در قبال اسرائیل انتقاد کرده‌اند، خواستار تحقیقات در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل و اعمال فشار سیاسی به اسرائیل برای تبعیت از قوانین بین‌المللی شده‌اند. در مقابل، «انجمن قلم امریکا» هیچ انتقادی به همدستی امریکا در بمباران غزه نداشته است.»/ایسنا

 

تارانتینو قید ساخت «منتقد فیلم» را زد

کوئنتین تارانتینو، کارگردان مشهور فیلم‌های «بیل را بکش» و «پالپ فیکشن» که به تازگی اعلام کرده بود «منتقد فیلم» آخرین اثر او در مقام کارگردان خواهد بود، از ادامه کار منصرف شد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که او در حال برنامه‌ریزی برای پروژه دیگری است که هیچ اطلاعاتی در موردش به بیرون درز پیدا نکرده است. ظاهراً پس از تغییراتی که در فیلمنامه اعمال شده، تارانتینو تصمیم گرفته که به‌طور کامل از ساخت این فیلم صرفنظر کند. در چندماه گذشته شایعه شده بود که تارانتینو در حال بازنویسی فیلمنامه است، زیرا تأمین‌کنندگان مالی انتظار داشتند که پیت و دی‌کاپریو (یا حداقل یکی از آنها) در تیم بازیگری فیلم باشد.
 در حالی که تارانتینو قبلاً اعلام کرده بود پیت و دی‌کاپریو در این فیلم حضور نخواهند داشت.
/فارس

 

حضور ایران در فستیوال «کلاسیک روسی»

پروژه بین‌المللی نمایشی «هیس» به کارگردانی اسماعیل شفیعی، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر در بیست و هشتمین فستیوال بین‌المللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» مسکو اجرا می‌شود. این پروژه با بازی مینا امامی و فرزانه میدانی از ایران و بازیگرانی از جمهوری آذربایجان و روسیه اجرا خواهد شد و به گونه‌ای طراحی شده که به صورت ثابت دو بازیگر از ایران، یک بازیگر از جمهوری آذربایجان و ۶ بازیگر از کشور محل برگزاری فستیوال دعوت‌کننده در آن حضور خواهند داشت. تمرینات تیم بازیگران به صورت آنلاین برگزار می‌شود./ایسنا

جستجو
آرشیو تاریخی