صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

فرهنگ

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
جهان امروز به سعدی و اندیشه‌های اخلاقی‌اش نیاز دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرده و در آن تأکید کرده که امروز، جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های حکمی عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد. در بخشی از پیامی که محمدمهدی اسماعیلی، همزمان با روز سعدی منتشر کرده، آمده: «جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های حکمی، عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد و امروز جهان در برابر خودش ظلم وحشیانه‌ای را می‌بیند که ستمگران صهیونیست هر روز، هر ساعت و هر دقیقه مرتکب آن می‌شوند؛ زنان و کودکان بی‌گناه را می‌کشند و بر این کشته‌ها آواز شادی سر می‌دهند، امیدوار هستیم ان‌شاءالله بزودی شاهد از بین رفتن این ظلم و ستم باشیم.
فرزندان ملت ایران باید با استفاده از الگوهای بزرگی از عرفا و حکمای خودشان مثل «شیخ اجل» این اندیشه‌های والا را جهانی کنند، جهان را به زیستن در این زیست بوم عادت دهند و ان‌شاءالله روزهای بسیار خوبی را برای انسان‌ها و جامعه انسانی رقم بزنند.» بنا بر خبر دیگری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه (۳۱ فروردین) با حضور در فرهنگسرای نیاوران از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه قرآنی روایت باران نیز بازدید کرد. وی با اشاره به نمایش درآمدن برخی از آثار هنری در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: «چند سال پیش در سفری که به شهر ونیز داشتم، آثار آقای بدرالسما در دوسالانه ونیز با عنوان «قیامت در قرآن» با وجود اینکه با نگاهی دینی و قرآنی بود در اروپا بسیار مورد استقبال قرار گرفت. امسال هم که دوستان به ونیز می‌روند بخشی را به نمایش چنین آثار ویژه‌ای از ایران بویژه کارهای دینی و قرآنی اختصاص دهند.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برگزاری اکسپو تصریح کرد: «مصوبه ویژه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این زمینه دریافت کردیم که اواخر اسفند توسط آقای رئیس جمهور ابلاغ شد و گام بسیار مهمی در این زمینه محسوب می‌شود، ان‌شاءالله بازار هنری ایران را از امسال اجرا خواهیم کرد.»
/روابط عمومی

 

ورود بهمن هاشمی به عرصه تئاتر
نمایش «دروغ پارلمانی» به نویسندگی «دیمیتریس پساتاس»، ترجمه مهسا احمدپور و به کارگردانی سهیل حاتمی بزودی روی صحنه می‌رود.
دروغ پارلمانی پیش از این در جشنواره تئاتر ارغوان موفق به کسب دریافت لوح تقدیر بهترین بازیگری زن و کاندیدای بهترین کارگردانی شده است. بهمن هاشمی، مجری و هنرمند صداپیشه تهیه‌کنند‌گی این نمایش را بر عهده دارد./فارس

 

جستجو
آرشیو تاریخی