صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس
چراغ سبز مرد برزیلی به قرمزها

در شرایطی که هفته‌های پایانی لیگ را پشت سر می‌گذاریم، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس، سعی دارد وضعیت پرسپولیس را برای فصل آینده مشخص کند. او در نخستین قدم پیشنهاد تمدید قرارداد به اوسمار ویرا سرمربی سرخپوشان پایتخت را داده تا به این ترتیب، علاوه بر ایجاد انگیزه برای این مربی در اواخر فصل، شرایط را برای فصل آینده هم تثبیت کند. در جلسه درویش و اوسمار، این مربی برزیلی ابراز تمایل کرده که فصل آینده هم به‌عنوان سرمربی پرسپولیس به کار ادامه دهد. او به باشگاه پرسپولیس گفته که به‌زودی مبلغ پیشنهادی خود را به باشگاه اعلام خواهد کرد تا توافقات نهایی و امضای قرارداد انجام شود. به گزارش ایسنا، قرارداد این مربی به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی ۱۵۰ هزار دلار بوده که در ادامه وقتی به‌عنوان سرمربی انتخاب شد به ۲۵۰ هزار دلار افزایش یافت. سرمربی پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ بیست‌و‌سوم، مبلغ 40 هزار دلار به‌عنوان پاداش قهرمانی، برای هر برد بیرون از خانه هزار دلار و برای هر برد خانگی 500 دلار دریافت می‌کند.

پیروزی پرسپولیس بر پیکان
پرسپولیسی‌ها، دیروز در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف پیکان رفتند و در پایان با تک‌گل محمد بادپا به پیروزی رسیدند. بازیکنان اصلی دیدار مقابل صنعت نفت ریکاوری کردند و سایر بازیکنان در این دیدار دوستانه به میدان رفتند. در دقیقه ۴۵، روی پاس خوب سینا اسدبیگی توپ به بادپا رسید و او با یک دریبل روی‌پا و شوت سرضرب به زیبایی تک‌گل بازی را به ثمر رساند.


ترکش‌های تجمع جنجالی پرشورها در تبریز
کلمن قید حضور در تراکتور را زد؟

تراکتور روزهای خوبی را در لیگ برتر پشت سر نمی‌گذارد و ناکامی در کسب پیروزی در طول چهار بازی اخیر باعث شده تا سرخ‌پوشان تبریزی نه‌تنها امیدشان برای قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم را از دست بدهند، بلکه کسب سهمیه آسیایی را هم در خطر می‌بینند. چرا که سرخ‌پوشان تبریزی با هدایت محمد نصرتی در قائمشهر مغلوب نساجی شدند تا تیره ‌روزی‌های تراکتوری‌ها در لیگ بیست‌وسوم ادامه داشته باشد. محمدرضا زنوزی، مالک این باشگاه در حالی وعده استخدام یک سرمربی خارجی را داده که هواداران تراکتور نسبت به عملکرد مدیریت باشگاه به‌شدت گلایه‌مند هستند. البته که گلایه هواداران تراکتور صرفاً مختص مدیران باشگاه نیست و آنها در فرودگاه شعارهای تندی را علیه بازیکنان تیم سر دادند و نسبت به عملکرد چهره‌های شاخص تیم تراکتور از جمله شجاع خلیل‌زاده و حسین پورحمیدی موضع گرفتند. با این حال، تراکتوری‌ها در طول روزهای اخیر مذاکرات خود را به صورت چراغ‌خاموش با کریس کلمن پیش برده بودند و چشم امیدشان به این بود که بتوانند قرارداد 1.5 ساله‌ای را با این سرمربی ولزی تنظیم کنند. کلمن که سابقه سرمربیگری در تیم ملی ولز و تیم‌هایی همچون فولام و رئال سوسیه‌داد را در کارنامه خود دارد، بعد از پایان همکاری‌اش با آترومیتوس یونان، در مذاکرات اولیه با مسئولان باشگاه تراکتور، چراغ سبز خود را نشان داده بود اما حالا به نظر می‌رسد که شرایط تغییر کرده و احتمال عدم همکاری کلمن با تراکتور مطرح است. هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور با تأیید حواشی ایجادشده در مسیر همکاری با کلمن عنوان کرد: «هیأت‌مدیره جلسه‌ای را برگزار کرد و چند گزینه داشتیم و کلمن هم یکی از گزینه‌های ما بود اما با توجه به اتفاقاتی که در فرودگاه رخ داده، مربیان ایرانی گفتند کار در تبریز مشکل است. متأسفانه فیلم این اتفاقات را برای مربیان خارجی هم فرستادند. این موضوع به صورت منفی در انتخاب سرمربی تأثیر داشته و سرمربی مدنظر ما هم که مذاکراتی با او داشتیم برای حضور در تبریز تردید پیدا کرده است.» گفتنی است هواداران تراکتور در حالی خواهان جدایی چند بازیکن نام‌آشنای تیم خود شدند که نصیرزاده در مصاحبه اخیر خود اذعان داشته این بازیکنان هم تمایلی به همکاری با سرخ‌پوشان تبریزی ندارند! او عنوان کرد: «چند بازیکن ما هم به خاطر این موضوع نگران هستند و می‌گفتند این ورزشِ فوتبال است. البته این افراد تعداد بسیار کمی هستند و اصل هواداران که رفتار منطقی دارند هم از این اتفاقات ناراحت هستند.» بنا بر اعلام نصیرزاده، احتمالاً سرمربی جدید تراکتور امروز معرفی می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی