صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۴

عملیات «وعده صادق» بازتاب جهانی داشت

تمجید کاربران فضای مجازی از دفاع مشروع سپاه


ایران رؤیای دست‌نیافتنی چند دهه قبل ملت‌های عربی را محقق کرد. اقدام ایران در حمله گسترده پهپادی و موشکی به عمق سرزمین‌های اشغالی، واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی در پی داشت. انجام موفقیت‌آمیز این عملیات پیچیده که به اذعان کارشناسان و رسانه‌های خارجی در نوع خود بزرگ‌ترین اتفاق در دنیا بود، خوشحالی کاربران فضای مجازی در کشورمان و البته در منطقه و جهان را در پی داشت. فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، پر از تمجید مردم ایران از دفاع مشروع سپاه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی شده است. تصاویر و فیلم‌هایی که در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نشان از این رضایت دارد. علاوه بر مردم ایران، مردم کشورهای منطقه و سایر کشورها نیز به عملیات راهبردی «وعده صادق» که بامداد دیروز انجام شد، واکنش‌های گسترده‌ای داشتند. کاربران عراقی، سوری، لبنانی و دیگر کشورهای عربی-اسلامی ضمن تمجید از عملیات اقتدارآفرین ایران، جمهوری اسلامی را الگویی برای دولت‌های عربی منفعل در مقابل رژیم صهیونیستی خواندند. همزمان با ابراز خوشحالی مردم ایران، شهروندان کشورهای منطقه نیز به بهانه موفقیت این عملیات، به تمجید اقدام ایرانیان پرداختند.

خوشحال‌تر از ایرانی‌ها
همزمان که حجم بالای موشک‌ها و پهپادهایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی روانه شدند و اسرائیل را مجبور کرد که همه قوای خود را بر مقابله با موشک‌های ایرانی متمرکز کند، برخی کاربران عرب‌زبان با بازنشر پوسترهایی از لحظه پرواز موشک‌های ایرانی در آسمان مسجدالاقصی، جمهوری اسلامی ایران را تنها حامی واقعی مردم فلسطین خواندند.هشتگ‌های «سپاه انقلابی ایران»، «ایران» و «موجودیت صهیونیست» به عربی در ده‌ها هزار کامنت و پست در شبکه‌های اجتماعی به کار رفت. همچنین برخی از کاربران عرب‌زبان نیز به انتقاد از کشورهایی چون فرانسه، آلمان، انگلیس و امریکا پرداختند که برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران، به کمک رژیم صهیونیستی آمدند. برخی گزارش‌های غیررسمی نیز حاکی از کمک‌های اردن به ارتش رژیم صهیونیستی بود؛ در همین زمینه کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از شاه اردن پرداختند.
 
اعتراف به سانسور در اسرائیل
طبق اظهارات سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، مراکز جمعیتی در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف نبود. عملیات به نحوی طرح‌ریزی شد که هم‌ مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد و هم پایگاه هوایی نواتیم که هواپیمای اف ۳۵ برای مورد هدف قرار دادن کنسولگری ما در دمشق از آنجا برخاسته بود، مورد هدف قرار گرفت.خبرهای غیررسمی حاکی از تحمیل خسارت‌های قابل توجه به رژیم صهیونیستی است. با این حال دستگاه سانسور اسرائیل اجازه انتشار تصاویر و اخبار مربوط به عملیات وعده صادق را نمی‌دهد. در همین خصوص شبکه 24 رژیم صهیونیستی گزارش داد: ما تصاویر و فیلم‌های بسیار بیشتری از حمله ایران داریم که نمی‌توان همه آنها را منتشر کرد. بنابر اظهارات کارشناسان، ضربات وارد شده بر اسرائیل بیش از آن است که رژیم صهیونیستی بخواهد انکارش کند. این واقعیتی است که حتی کارشناسان شبکه‌های اصلی امریکا و شبکه‌های فارسی زبان خارج‌نشین نیز بر آن تأکید دارند و معتقدند که جمهوری اسلامی ایران به اهداف تعیین شده خود در حمله به سرزمین‌های اشغالی رسیده و این اسرائیل است که وجهه خود را از دست داده است. خبرنگار بی بی سی نیز که در قدس اشغالی حاضر است، درباره وحشت صهیونیست‌ها گفت: «مردم اینجا، نگران و وحشت زده هستند. دیشب موشک ها خیلی پایین بودند و صدای آنها خیلی نزدیک بود. خیلی چیز وحشتناکی بود. مردم نگران هستند. اینکه چه خواهد شد. نگرانی زیاد است. امروز خیابان ها خلوت هستند به خاطر نگرانی درباره ازسرگیری بمباران پهپادی و موشکی ایران. اسرائیل در شرایط دشواری است. شاید تصمیم بگیرند تلافی نکنند.»

خط و ربط‌هایی که دیگر پنهان نیست
برخلاف رسانه‌های بین‌المللی که بر شکست راهبردی رژیم صهیونیستی تأکید دارند، جریان رسانه‌ای آشوب با میدان‌داری شبکه تروریستی ایران اینترنشنال به خط شده‌اند تا وجهه شکست خورده اسرائیل را ترمیم کنند. تلاش این جریان برای ناچیز جلوه دادن عملیات پیچیده وعده صادق و تعبیر دفاع مشروع ایران به جنگ‌طلبی، بخشی از وظیفه‌ای بود که از سرزمین‌های اشغالی برای این جریان تعریف شد و تاکنون نیز ادامه دارد. برخی از چهره‌های اپوزیسیون نیز که در طول 7 ماه گذشته و در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه روزه سکوت گرفته بودند، همزمان با تنبیه اسرائیل توسط ایران، فعال شده و به انتقاد از جنگ و درگیری پرداختند! همین رفتار متناقض و دوگانه اپوزیسیون درباره جنایات اسرائیل در غزه و انتقام ایران از صهیونیست ها بیانگر وابستگی مطلق جریان ضدایرانی به اسرائیل است.

جستجو
آرشیو تاریخی