صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اعلان پایان عملیات و واکنش منفعلانه امریکا

ایران حمله دفاعی خود را آغاز کرد و پایان حمله نیز از سوی ایرانیان اعلام شد. سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره 2 خود که حدود ساعت 3 بامداد منتشر شد، با اشاره به اینکه در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و به‌منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد، عنوان داشت: به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود، هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد. سپاه در ادامه هم ضمن تأکید بر سیاست حسن‌همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه، تصریح کرد که هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.
 
فرمانده سپاه: معادله جدیدی ساخته شد
فرمانده کل سپاه هم صبح دیروز، آنچه شنبه‌شب انجام شد را «عملیات محدودی» علیه «بخشی از توانایی‌هایی که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت ما از آن استفاده کرد» توصیف کرد. سرلشکر حسین سلامی با اشاره به دفاع یکپارچه و چندلایه از سرزمین‌های اشغالی که با کمک امریکا از فضای هوایی عراق تا اردن و بخش‌هایی از سوریه را شامل می‌شد، افزود: همه اینها مستلزم این بود که نبوغی در طراحی تاکتیکی عملیات ایجاد شود تا تاکتیک‌های بخشی از سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند. وی با بیان اینکه ده‌ها فروند پهپاد، موشک کروز و بالستیک در فواصل زمانی مناسب توانستند لایه‌های عمیق دفاع هوایی به ظاهر اطمینان‌بخش رژیم صهیونیستی را درهم بشکنند و ائتلاف پدافند هوایی بین امریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار دهند، اضافه کرد: ما عملیات محدودی در سطح شرارت‌های دشمن انجام دادیم، این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد اما دامنه آن را محدود به آن بخش از توانایی‌های رژیم صهیونیستی کردیم که برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت فرماندهان عزیز ما استفاده کرده بود.
سرلشکر سلامی ضمن موفقیت‌آمیز توصیف کردن عملیات، به رژیم صهیونیستی توصیه کرد از رفتارهای گذشته خود دست بردارد، اما اگر این رژیم هر واکنشی نشان دهد، مطمئناً پاسخ ما بسیار سخت‌تر خواهد بود. فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما تصمیم گرفتیم یک معادله جدید بسازیم و از این به بعد اگر رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای از جهان به منافع ما، دارایی‌های ما، شخصیت‌های ما و شهروندان ما حمله کند، از مبدأ جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد و عملیات «وعده صادق» نمونه برجسته و کاملاً واضحی از این معادله جدید است.
 
سرلشکر باقری: حمله به مرکز اطلاعاتی و فرودگاه رژیم
رئیس ستادکل نیروهای مسلح هم ضمن ارائه جزئیات راهبردی عملیات «وعده صادق» و تأکید بر اینکه این عملیات به همه اهدافش نائل شد، علت آن را عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمزی ذکر کرد که برای جمهوری اسلامی ایران قابل‌تحمل نبود.
سرلشکر محمد باقری اضافه کرد: در این عملیات هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای جنایت صهیونیست‌ها در کنسولگری ایران در ارتفاعات جبل الشیخ تأمین می‌کرد، هدف قرار گرفت و هم پایگاه هوایی نواتیم که حمله به کنسولگری ایران از آنجا صورت گرفته بود که هر دو تا حد قابل‌توجهی مورد انهدام قرار گرفتند و از کار افتادند.
وی با اشاره به اینکه با تاکتیک‌های اندیشیده شده و طراحی مناسب، گنبد آهنین و سپر دفاع موشکی صهیونیستی نتوانست مقابله قابل‌توجهی داشته باشد و عملیات به اهداف خود نائل شد، اضافه کرد: امریکا هم در فضای عراق و اردن با تمام توان برای دفاع از رژیم صهیونیستی وارد عمل شد و تلاش کرد عملیات خنثی شود، اما نتوانست و عملیات به هدف خود رسید.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اعلام اینکه این عملیات منتج به نتیجه کامل است، از نظر ما خاتمه یافته و قصدی بر ادامه عملیات وجود ندارد، تصریح کرد: اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی، چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگ‌تری انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: توانایی ما در حدی بود که بتوانیم عملیات موشکی و پهپادی ده‌ها برابر بزرگ‌تر از این علیه رژیم داشته باشیم، اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حدی که این تنبیه انجام شود عملیات کنیم. مراکز جمعیتی و اقتصادی آنها زده نشد تا ارتش جنایتکار و متجاوز صهیونیستی بداند اقدام آنها بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعاً ما آمادگی داریم تا از خاک و منافع‌مان دفاع کنیم.
سرلشکر باقری همچنین درباره هرگونه اقدام امریکا علیه منافع ایران، گفت: ‌ما این پیام را از طریق سفارت سوییس به امریکا منتقل کردیم که چنانچه امریکا در اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها بخواهد همکاری کند یا با امکاناتی که در منطقه دارد مشارکتی داشته باشد و این اطلاعات برای ما قطعی شود، پایگاه‌ها و نفرات امریکا در منطقه امنیت نخواهند داشت و ما او را مانند متجاوز می‌بینیم و با او هم برخورد لازم را خواهیم داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی