صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۸

اتصال شبکه‌های خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش

حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز به سامانه جامع خدمات پس از فروش پیوسته‌اند، گفت: تاکنون قریب به ۲۴ شرکت خودرویی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، البته همه‌ اینها خودروساز نیستند؛ ما چند شرکت خودروساز داریم اما اکثر برندها، مختص دو شرکت بزرگ خودروساز هستند که به تبع برای تک‌تک مدل‌های خودرویی، بایستی شناسنامه گارانتی تشکیل می‌دادند. تاکنون حدود ۶۰۰ مرکز ثبت شده در سامانه، ارائه خدمات دارند.
محله‌ای ضمن اشاره به اینکه در وهله‌ نخست، پیوستن به سامانه جامع خدمات پس از فروش، یک گام نزدیکتر شدن به شفافیت شرکت‌های خودرویی است، اظهار کرد: البته ارائه خدمات پس از فروش، سال‌ها است که توسط شرکت‌های خودرویی انجام می‌شود و هنوز هم ادامه دارد اما اتصال به این سامانه از این‌رو برنامه‌ریزی شد تا شفافیت بیشتری وجود داشته باشد و بتوانیم ارائه خدمات از این حیث که شرکت‌ها کجا حضور دارند و چگونه خدمت‌رسانی انجام می‌دهند ارزیابی کنیم.
او تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه خدمات پس از فروش به نشانی irangs.ir  مراجعه کنند و حتی برای خود حساب کاربری تشکیل دهند تا به راحتی بتوانند شکایت خود را ثبت و پیگیری‌های بعدی را از همان طریق انجام دهند. ضمن اینکه تمامی سریال کالاهایی را که تاکنون دریافت کرده‌اند (از طریق انطباق با کد ملی افراد) می‌توانند مشاهده کنند که برای چه کالاهایی، چه گارانتی‌هایی ارائه می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی