صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

سرخابی‌ها حسابی به هم می‌تازند
بازار داغ بیانیه‌نویسی!
در حالی که استقلال و پرسپولیس با 50 و 49 امتیاز، اختلاف کمی با هم دارند و با پیروزی در بازی‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر، مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌روند اما در خارج از زمین فوتبال، تنش شدیدی بین‌شان به وجود آمده که منجر شده بازار بیانیه‌نویسی‌شان علیه هم در چند روز اخیر بسیار داغ شود و دو تیم ادعاهای زیادی را علیه هم مطرح کرده‌اند. ماجرا از صحبت‌های جواد نکونام آغاز شد. سرمربی استقلال در کنفرانس پس از بازی با آلومیبنیوم گفت: «داوری هفته قبل و امروز را دیدید. سال گذشته در استقلال نبودم و دربی را می‌دیدم که دو داور آن پرسپولیسی بودند. درباره سال گذشته صحبت می‌کنم. تیم‌ها در ایران با چند امتیاز اختلاف قهرمان می‌شوند؟ 10 امتیاز یا 15 امتیاز؟ اختلاف گل‌ها چند گل است؟ کدام تیم با اختلاف 5-4 گل می‌برد؟ من از دل فوتبال هستم و فوتبال برای من و امثال من است ولی ظاهراً یکسری چیزها برای ما نیست.»
این صحبت‌ها با بیانیه باشگاه استقلال نیز همراه شد که در بخشی از آن آمده: «اشتباه داوری جزئی از فوتبال است اما نه اینکه اشتباهات همیشه به نفع یک تیم و به ضرر رقبای آن تیم باشد. به گل آفساید رقیب در بازی امشب و پنالتی سوخته حریفش در همین بازی نگاه کنید؛ چگونه به هواداران خود بگوییم اینها جزئی از فوتبال است؟ جواب ابهام‌های نقش بسته در ذهن هواداران عزیز خود را چه بدهیم؟ هوادارانی که خسته از تکرار سلسله اشتباهات به نفع رقیب، کارد به استخوان‌شان رسیده است...»
انتشار بیانیه‌ای از سوی استقلال که در آن به پرسپولیس کنایه زده شده بود، واکنش باشگاه رقیب را به‌دنبال داشت و سرخپوشان خواهان ورود کمیته اخلاق و انضباطی شدند. در بخشی از جوابیه باشگاه پرسپولیس آمده: «یک داستان تکراری باز هم در حال روی‌ دادن است، باز هم علیه پرسپولیس حرف‌هایی می‌زنند که توهین به شعور جامعه و ارکان فوتبال است و باز از سوی ارکان انضباطی و اخلاقی برخورد نمی‌شود و باز آنها با خاطر آسوده‌تری به این روند ادامه خواهند داد، باز ما شکایت خواهیم کرد و باز تبرئه خواهند شد و باز به‌زعم خود به پرسپولیس و فوتبال ایران توهین خواهد شد. یک روز برای توجیه ناکامی و روز دیگر از ترس ناکامی، یک روز برای بهره‌مند شدن از امتیازات ویژه و روز دیگر به‌دنبال فشار به ارکان فوتبال، داوری یا آدم‌های نامرئی، تنها تغییر این است که حالا وسط دعواهای خودشان پای پرسپولیس را هم وسط کشیده‌اند.»
این بیانیه‌نویسی‌ها ادامه داشت و باشگاه استقلال در بیانیه دیگر خود نوشت: «بی‌شک مهم‌ترین اتفاق بازی‌های این هفته لیگ برتر، گل آفساید پرسپولیس و پنالتی سوخته ملوان بود که باعث شد در آخرین بازی هفته، جای برنده و بازنده در ورزشگاه آزادی عوض شود. این همان ورزشگاهی است که هفته قبل در آن، گل صد درصد سالم استقلال نادیده گرفته شد و همین سه اشتباه (گل سالم استقلال که دیده نشد، گل آفساید پرسپولیس و پنالتی مفقود شده ملوان) اگر رخ نمی‌داد، الان فاصله استقلال و تیم دوم جدول در صدر شش امتیاز بود، نه یک امتیاز! حالا اشتباهات 20 هفته قبلی لیگ برتر و شش گل آفساید پرسپولیس به گواه کارشناسان داوری رسانه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی تا اینجای فصل و هفت امتیازی که با اتفاقات داوری به حساب رقیب واریز شد، بماند...  العاقل بالاشاره... بله VAR را باید کشت، چه با لگد چه با مشت!»
در پی این اظهار نظرها و بیانیه‌ها، باشگاه پرسپولیس شکایت خود را از جواد نکونام در کمیته انضباطی ثبت کرده و امیدوار به محرومیت و جریمه سرمربی استقلال به دلیل این اتهامات تند است. پرسپولیس همچنین احتمالاً در روزهای آینده شکایات دیگری را هم از مسئولان استقلال به دلیل اتهام آنها ثبت خواهد کرد و باید دید کمیته انضباطی و اخلاق چه تصمیمی در این باره می‌گیرند.


اینتر برای انتقال طارمی معطل نمی‌کند
انتقال خارج از سهمیه اتحادیه اروپا
در روزهای گذشته برخی رسانه‌های پرتغالی با انتشار اخباری مدعی شدند مهدی طارمی، مهاجم 31 ساله پورتو درحال دریافت تابعیت این کشور است و در تابستان آینده به عنوان سهمیه اروپایی به اینتر خواهد پیوست تا نراتزوری مشکلی برای جذب این بازیکن نداشته باشد. اما رسانه خبری اینتر در خبر جدیدی که دراین‌باره منتشر کرد، نوشت که دریافت شهروندی پرتغال با وجود اقامت پنج ساله طارمی در این کشور پروسه‌ای زمان‌بر است و به زودی محقق نمی‌شود. در این شرایط، اینتر با وجود محدودیت‌هایی که در این بخش دارد، می‌خواهد این مهاجم ایرانی را تا ماه جولای (تیر 1403) به خدمت بگیرد. بنابراین طارمی به عنوان بازیکن غیراتحادیه اروپایی راهی سری A خواهد شد و باشگاه اینتر به جای انتظار برای دریافت شهروندی طارمی، حاضر است او را در سریع‌ترین زمان ممکن برای تقویت خط حمله‌اش جذب کند.

جستجو
آرشیو تاریخی