صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و شش - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و شش - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۹

اخبار

جذب سرمایه‌های خرد مردم برای رونق تولید مسکن
رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از برنامه‌ریزی این صندوق برای جذب سرمایه‌های خرد مردم به منظور رونق تولید مسکن خبر داد. محمدرضا مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌های مشارکت‌طلبی از سرمایه‌های مردم در سال‌های گذشته، عدم توجه به تخصیص سود مناسب برای مشارکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بوده است، گفت: این صندوق امسال جذب سرمایه‌های خرد مردم برای امر تولید مسکن با اعطای سود مناسب را در برنامه دارد.  وی تصریح‌کرد: صندوق ملی مسکن به‌عنوان نهاد مالی در حوزه تأمین مالی مسکن کشور، در کنار استفاده از منابعی مانند آورده متقاضیان، منابع بانکی و تسهیلات دولتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند صندوق‌های املاک و مستغلات و مسکن و ساختمان اقدام به جذب سرمایه‌های خرد خواهد کرد. مهدیار اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این شیوه علاوه بر رونق تولید مسکن و تأمین نیاز متقاضیان مسکن، با پرداخت سود کافی، به نیاز سرمایه‌گذار آن پاسخ داده خواهد شد و مشارکت مردمی نیز افزایش می‌یابد.
 
استفاده ایرلاین‌های خارجی از آسمان ایران
 مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه شرکت لوفت هانزا طبق برنامه پروازهای خود را انجام می‌دهد،  گفت: ‌ پرواز مونیخ به بمبئی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا  از آسمان امن ایران عبور کرده است. سعید چلندری افزود: در ایام تعطیلات عید فطر نیز حدود یک هزار پرواز انجام شده و هیچ پروازی در این چند روز لغو نشده است. چلندری تصریح کرد: اخیراً خبری در فضای مجازی منتشر شده است که شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا پروازهای خود به مقصد ایران را لغو کرده است که باید توجه داشت این اقدام شرکت مذکور مسبوق به سابقه است و تعداد یک تا ۳ پرواز خود را به دلایل عملیاتی لغو و بلافاصله بعد از آن طبق RPL ،۶ ماهه برنامه‌ریزی کرده است.

بازسازی ۵ فروند هواپیمای زمین‌گیر
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از بازسازی و بازگشت ۴ تا ۵ فروند هواپیمای زمین‌گیر به ناوگان هما در ماه‌های آینده خبر داد.  شمس‌الدین فرزادی پور از فعال شدن چند فروند هواپیمای زمین‌گیر «هما» در ماه‌های آتی خبر داد. مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  «هما»  با بیان اینکه بازگشت هواپیماهای زمین‌گیر از برنامه‌های «هما» برای افزایش ناوگان است، گفت: بازسازی و بازگشت ۴ تا ۵ فروند هواپیمای زمین‌گیر «هما» برنامه‌ای است که بنا داریم در آینده نزدیک محقق کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی