صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و شش - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و شش - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

باقی بودن آوینی در ملکوت جبهه‌ها
وحید یامین‌پور در صفحه اینستاگرامش به هفته هنر انقلاب و شهید مرتضی آوینی اشاره داشته و دراین باره نوشته است: «اهمیت آوینی در انس دائمی او با حقیقت و باطن و امکان نهفته در چیزها بود. تفاوتش با دیگران در باقی‌ماندنش در زمان باقی ملکوت دفاع مقدس بود. تن او از جبهه‌ها برگشت ولی جانش مقیم همان ‌جا شد. باقی بودن آوینی در ملکوت جبهه‌ها، امکان مکاشفه حقایق را به او داد و آنچه او نوشت و گفت روایت آن فتوحات بود... پندار ما این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند.»

تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را
علیرضا قربانی خواننده نام‌آشنای موسیقی ایران از همکاری‌اش با فیلم «مست عشق» خبر داد و با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش آورده: «تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را!»
 قربانی خواننده قطعه اختصاصی فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، است. این اثر به آهنگسازی حسام ناصری بوده و از چهارشنبه ۲۹ فروردین در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. پیش‌تر خوانندگی این اثر به همایون شجریان پیشنهاد شده بود. بوراک توزکوپاران، شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوران کوزوم و حسام منظور سایر بازیگران «مست عشق» هستند.
 
دعوت آقای مجری به تماشای یک فیلم
ایرج طهماسب دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای یک فیلم دعوت کرده است. او که از برنامه‌سازان حوزه کودک و نوجوان است تماشای فیلم «نوروز» را پیشنهاد داده است. «نوروز» جدیدترین ساخته سهیل موفق در مقام کارگردان است که سابقه ساخت آثار کودک و نوجوان را در کارنامه دارد. علی نصیریان، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی، مهتاب ثروتی، سیاوش چراغی‌پور، علی آرا، طاها شادی‌فر، سحر حسینی و علی بوراک سیلان بازیگران این فیلم هستند.
 
«قلعه رستم» و زیبایی‌های آن
میدیا فرج‌نژاد آهنگساز در ادامه پروژه «تارو تاریخ» سفری به سیستان داشته و در این زمینه با انتشار پستی نوشته است: «در سیستان، بعد از اینکه از شهرسوخته عبور می‌کنید، چند صد متر دورتر از جاده اصلی، با یکی از شگفت‌انگیزترین محوطه‌های تاریخی ایران روبه‌رو می‌شوید! به جرأت می‌توانم بگویم در هیچ کدام از سفرها و در هیچ کجای این سرزمین چنین چیزی را ندیدم!
تقریباً در هر صد متر شاهد بنایی تاریخی خواهید بود. انگار این منطقه به شما اجازه می‌دهد تا خودتان را در دل تاریخ تصور کنید و در مرکز این زیبایی، «قلعه رستم» واقع شده؛ بزرگترین قلعه دوره صفویه! که البته دیرینگی آن دقیقاً مشخص نیست.این منطقه و عظمت آن جنبه افسانه‌ای داشته و انتساب آن به نام‌آورترین شخصیت سیستان یعنی رستم در شاهنامه است.
در کل پانزده تپه باستانی در این ناحیه وجود دارد که به دلیل نبودن بودجه کافی، مرمت در آن به کندی انجام می‌شود و به دلیل حفاری‌های غیرمجاز بناهای این منطقه سیر فرسایشی را طی می‌کنند.
خوب می‌دانم که مسئولین میراث فرهنگی سیستان با حداقل‌ها و با کمترین میزان بودجه در حال تلاش هستند تا آثار تاریخی استان را حفظ کنند. اما این به تنهایی کافی نیست و همت بسیار و بودجه قابل توجهی نیاز است که بتوان به این منطقه فوق‌العاده کمک کرد. پیشنهاد می‌کنم اگر قصد سفر به سیستان را دارید، حتماً و حتماً از این منطقه بازدید کنید.»

جستجو
آرشیو تاریخی