صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دستگیری عامل اصلی شهادت شهید «شیبک»
 خبر اول اینکه، عامل اصلی شهادت شهید حسینعلی شیبک حین خروج از مرز در سراوان دستگیر شد.
در 22 اسفندماه سال 1402 ستوان دوم «حسینعلی شیبک» حین مأموریت کشف مواد مخدر و درگیری با اشرار مسلح در اثر اصابت گلوله در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان مهرستان توسط قاچاقچیان مواد افیونی و اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جلسه اضطراری کنست درباره خطر جنگ با ایران
 خبر دیگر اینکه، منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که جناح اپوزیسیون این رژیم خواستار جلسه اضطراری کنست (پارلمان) برای بررسی مسأله جنگ علیه غزه و منعقد کردن قرارداد مبادله اسیران و توافق آتش‌بس و همچنین خطر جنگ با ایران شده است. در همین حال، «یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: ما ۲۴ نماینده در کنست داریم که بسیار بیشتر از تعداد نمایندگانی است که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی (از حامیان سرسخت ادامه جنگ علیه نوار غزه) دارند.

رد پای سرویس‌های بیگانه در پشتیبانی از تروریست‌ها
 دست آخر اینکه،  بامداد پنجشنبه هفته گذشته بود که تعدادی از تروریست‌های وابسته به گروهک جیش‌الظلم با هدف اقدام علیه امنیت منطقه و مردم، با اجرایی کردن نقشه‌ای از پیش‌طراحی‌شده، به صورت همزمان به 5 نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی کشورمان در چابهار و راسک حمله کردند. حمله‌ای که به‌رغم پیچیدگی، با مقابله نیروهای حافظ امنیت در سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی، با ناکامی مواجه شد. در جریان این عملیات تروریستی، 16 نفر از نیروهای مدافع امنیت، از جمله تعدادی از اهل تسنن به شهادت رسیدند. در مقابل، 18 نفر از تروریست‌های مهاجم نیز در درگیری با نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان به هلاکت رسیدند.
نکته قابل توجه این عملیات تروریستی، مشارکت تعداد قابل توجهی از اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم در آن است. بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، گروهک جیش‌الظلم دارای ۲۹ عضو زبده عملیاتی بوده که ۱۸ نفر از این تیم مرکزی که انغماسی(انتحاری) نیز بودند در عملیات تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان به هلاکت رسیده‌اند.
تروریست‌ها همچنین با گروگانگیری و اصطلاحاً ایجاد سپر انسانی از شهروندان چابهار و مسافران نوروزی، به دنبال کشتار وسیعی در منطقه بودند که البته با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی و آزادسازی همه گروگان‌ها، این نقشه عملی نشد.
اجرایی شدن نقشه استفاده از سپر انسانی توسط تروریست‌ها می‌توانست به فاجعه بزرگی منتهی شود؛ فاجعه‌ای بزرگ‌تر از حادثه تروریستی که اخیراً در روسیه رخ داد و منجر به جان باختن 150 نفر از شهروندان شد. با این حال با رشادت نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی حاضر، صرفاً نیروهای عمل‌کننده علیه تروریست‌ها به شهادت رسیدند و خطر جانی متوجه شهروندان عادی نشد.
یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده تروریست‌ها از سلاح و تجهیزات پیشرفته نظامی بود. جدای از طرح‌ریزی پیچیده عملیات که به دنبال درگیر کردن نیروهای حافظ امنیت در 5 نقطه از استان بود، تجهیزات، جلیقه‌های ضدگلوله، اسلحه‌های به کار‌گیری شده و گلوله‌های شلیک‌شده از سوی تروریست‌های وابسته به جیش‌الظلم، رد پای سرویس‌های جاسوسی بیگانه را در حادثه روز پنجشنبه سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی