صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فوتبال جهان

توهین سرمربی حریف به مسی
لیونل مسی در جریان دیدار اینترمیامی برابر مونتری در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های کونکاکاف چمپیونز کاپ که با شکست 2-1 این تیم همراه شد غایب بود اما در درگیری به وجود آمده پس از آن در کنار بازیکنان این تیم حضور داشت. گفته می‌شود که عصبانیت بازیکنان اینترمیامی از جمله سرخیو بوسکتس و لوئیس سوارز از عملکرد داور این بازی بود و آنها معتقد بودند که دلیل تصمیمات او صحبت‌های مطرح شده از سوی سرمربی مونتری در این باره است که اگر مسی در زمین باشد، داوری به سود اینترمیامی خواهد بود. حالا صحبت‌های سانچز توسط فاکس اسپورت منتشر شده است که در آن به مسی توهین کرده و گفته است: «این کوتوله تسخیر شده است. او چهره یک شیطان را دارد. مشتش را کنار صورت من گرفت و گفت فکر کردی کی هستی؟ اما من نگاهش هم نکردم و جوابی ندادم و همین باعث بدتر شدن شرایط شد!» او ادامه داده است: «تاتا مارتینو (سرمربی اینترمیامی) هم عجب احمق بدبختی است. او جلویم ایستاده بود و مدام می‌گفت می‌خواهی گریه کنی احمق؟ عجب ابلهی! تمام ویدیوها موجود است و شاید آنها همه را پاک کنند چون باعث می‌شود وجهه بدی داشته باشند. کاری که انجام دادند خیلی جدی بود.»


لوا می‌خواهد در بارسلون بماند
هنوز برای صحبت در مورد خداحافظی روبرت لواندوسکی زود است. ستاره لهستانی در دومین فصل حضورش در بارسا همچنان بهترین گلزن تیم است و تا 2025 با بند تمدید تا 2026 قرارداد دارد اما او خودش می‌گوید از بازی برای بارسا لذت می‌برد و نمی‌خواهد به هیچ پیشنهاد دیگری گوش بدهد.  او در مصاحبه با یک نشریه لهستانی وقتی با سؤالی در مورد بازنشستگی و اینکه پس از آن چه خواهد کرد، روبرو شد، پاسخ داد: «دشوار است از الان بگویم بعد از بازنشستگی چه خواهم کرد ولی بارسلون بدون شک شهری است که به آن بر‌می‌گردم. البته که به ورشو خواهیم رفت، چون خانواده من و همسرم آنجا هستند و دوستان زیادی نیز داریم ولی فکر می‌کنم برای اقامت دائمی، بارسلون را انتخاب کنیم. زندگی بسیار خوب و راحتی در این شهر داریم و احتمالاً بعد از بازنشستگی نیز بارسلون را ترک نخواهم کرد.» 


حمله گری نویل به بازیکنان منچستر
بچه مدرسه‌ای‌ها از شما بهترند!
منچستریونایتد شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد روبه‌روی لیورپول قرار گرفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 2-2 متوقف کند و از صدر پایین بکشد. این نتیجه در حالی به دست آمد که شاگردان اریک تن‌هاخ عملکرد خوبی در این بازی نداشتند و انتقادهای بسیاری از سبک بازی آنها در این دیدار از سوی هواداران، رسانه‌ها و کارشناسان مطرح شد. یکی از این افراد گری نویل کاپیتان پیشین منچستریونایتد است که بار دیگر بشدت از تیم سابقش انتقاد کرد. این مدافع سابق شیاطین سرخ در پادکستش درباره این بازی گفت: «سبک بازی منچستریونایتد دیوانه‌کننده است. بعضی از چیزهایی که در زمین می‌بینید، حتی در سطح بچه مدرسه‌ای‌ها هم دیده نمی‌شود. ساختار دفاعی آنها به صورت ناگهانی از شرایط خوب و عادی به تخلیه کامل خط میانی منجر می‌شود. تمام اتفاقات و اشتباهاتی که می‌بینید در واقع ساده‌ترین و آسان‌ترین مسائل در فوتبال است که منچستریونایتد واقعاً به بدترین شکل انجامش می‌دهد.»


دومین قهرمانی پسر فرگوسن
«پیتربرو» که در سطح سوم فوتبال انگلیس حضور دارد، یکشنبه‌شب در فینال مسابقات EFL Trophy که جامی معادل مسابقات جام اتحادیه برای تیم‌های دسته‌های پایین‌تر است، در ورزشگاه ومبلی مقابل ویکامپ قرار گرفت. سرمربی پیتربرو، درن فرگوسن، پسر الکس فرگوسن است. سرمربی افسانه‌ای شیاطین سرخ در حالی‌ که بازی حساس منچستر یونایتد و لیورپول در الدترافورد برگزار می‌شد، تصمیم گرفت به ومبلی برود و بازی فینال تیم پسرش را از نزدیک تماشا و از او حمایت کند. در این بازی، هریسون باروز در دقیقه ۸۵ برای پیتربرو گل اول را زد اما دیل تیلور چهار دقیقه بعد بازی را مساوی کرد. در حالی‌ که همه تصور می‌کردند بازی در وقت‌های قانونی با نتیجه مساوی خاتمه می‌یابد اما هریسون باروز در دقیقه 91 دومین گل خودش و تیمش را زد و پیتربرو را به قهرمانی رساند. این دومین باری است که درن فرگوسن موفق می‌شود با پیتربرو قهرمان EFL Trophy شود. پیش از این او در یک دوره دیگر از حضور خود در این باشگاه در فصل ۱۴-۲۰۱۳ به مقام قهرمانی دست یافته بود. الکس فرگوسن پس از پایان بازی در مورد قهرمانی پیتربرو با مربیگری فرزندش گفت: «این دومین‌بار است که او به اینجا می‌رسد. می‌خواهیم دوباره به اینجا بازگردیم. بازی عالی‌ای بود. درن فوق‌العاده کار کرد. به او افتخار می‌کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی