صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

بالاک خطاب به سران مونیخی: شما دو مربی را سوزاندید!

بازیکنان بایرن اشباع شده‌اند

میشائیل بالاک ستاره سابق فوتبال آلمان و بایرن مونیخ خواستار تغییرات اساسی در این تیم شده است. قهرمان 11 دوره اخیر بوندسلیگا در فصل جاری نتوانسته انتظارها را برآورده کند. بایرلورکوزن با ۱۶ امتیاز اختلاف پیش است و بزودی عنوان قهرمانی را به دست خواهد آورد. در این میان، کاپیتان سالیان پیش ژرمن‌ها در مصاحبه با کیکر بازیکنان را مسئولان اصلی افت بایرن در این فصل معرفی کرد و گفت: «معتقدم بازیکنان بایرن اشباع شده‌اند و انگیزه سال ۲۰۲۰ را که بسیار موفق بودند، ندارند. بایرن روی کاغذ تیم بسیار خوبی دارد و باید پرسید با وجود این شرایط چرا تیم نمایش ضعیفی مانند آنچه در دیدار با دورتموند دیدیم، ارائه می‌دهد. فکر می‌کنم چیزهای زیادی در بایرن سال‌های اخیر از بین رفته است. به همین دلیل مسئولان باید از اهرمی برای بازگرداندن آنها استفاده کنند.»
بالاک در بخش بعدی صحبت‌هایش به حضور سرمربی جدید در بایرن در پایان فصل اشاره و عنوان کرد: «شما در دو سال دو مربی بزرگ مثل یولیان ناگلزمان و بخصوص توماس توخل را سوزانده‌اید. باید این را خیلی واضح بگویید. حال که می‌شنوم آنها در حال صحبت‌کردن با رالف رانگنیک‌اند، دوباره شرایط قبل را به یاد می‌آوردم. باشگاه دو سال پیش ناگلزمان را آورد و به او زمان نداد و در عوض پروژه تنها پس از یک‌سال به پایان رسید. سپس توخل را آوردند و دوباره نتیجه نداد. به همین دلیل فکر می‌کنم بایرن باید با دقت و وسواس زیاد سرمربی بعدی‌اش را انتخاب کند.»
بالاک با اشاره به تداوم حضور ناگلزمان روی نیمکت آلمان یادآور شد: «گفته شد که می‌توانیم تا جام جهانی بعدی با او ادامه دهیم. این آرزوی بزرگ ما خواهد بود. ما در یورو با اسکاتلند، مجارستان و سوئیس هم‌گروه هستیم یعنی مقابل تیم‌هایی که ظاهراً از نظر فوتبالی ضعیف‌ترند و اخیراً شرایط سختی برابرشان داشته‌ایم. اگر نگرش مناسب را پیدا کنیم، می‌توانیم در مسابقات موفق باشیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی