مرور

روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد
رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور و معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد روش‌های پرداخت زکات فطره را اعلام کردند.
 به گزارش «ایران»، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برگزاری پویش «مثبت ماه» گفت: عید سعید فطر، عید پاداش ما مسلمانان است که باید به کمک و یاری نیازمندان بشتابیم و لبخند و شیرینی این روز را با یکدیگر تقسیم کنیم. پرداخت زکات فطره یا فطریه در این روز بر هر مسلمانی واجب است و چه خوب است که این فطریه را به نیازمندان آبرومند و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی هدیه کنیم.
 سیدمحمد جواد حسینی افزود: هموطنان و مردم شریف کشورمان می‌توانند با شرکت در این پویش جهت پرداخت فطریه (عام، سادات) و کفارات از طریق درگاه‌های مشارکت سازمان بهزیستی اقدام کنند. وی در خصوص شیوه مشارکت مردم در این پویش گفت: مردم شریف کشورمان می‌توانند در ایام عید سعید فطر با شماره‌گیری کد دستوری #۱۲۳* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ به نام هدایای خاص مشارکت‌های مردمی نزد بانک مرکزی و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳ و از طریق درگاه اینترنتی mosharekat.behzisti.ir
دراین پویش شرکت کنند. در همین حال معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز در خصوص روش‌های پرداخت زکات فطره گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری ۵# *۸۸۷۷* زکات فطره خود را به دست نیازمندان برسانند. حبیب‌الله آسوده افزود: امکان پرداخت زکات فطره از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس Emdad.ir نیز فراهم است. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: همانند سال‌های گذشته، امسال نیز پایگاه‌های دارای مجوز از سوی شورای عالی زکات کشور در سطح معابر و مراکز برپایی نماز عید سعید فطر مستقر هستند. وی ادامه داد: امسال ۵۰ هزار پایگاه در سطح کشور با مجوز شورای عالی زکات، وظیفه جمع‌آوری زکات فطره شهروندان را بر عهده دارند. آسوده گفت: امسال ظرفیت دیگری نیز برای پرداخت فطریه پیش‌بینی شده و مردم می‌توانند از طریق نانوایی‌های سراسر کشور و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تعبیه شده، فطریه و کفاره خود را پرداخت کنند. وی تأکید کرد: خانواده‌های هدف برای فطریه از قبل شناسایی شده‌اند و نیات مردم در موضوع فطریه به سرعت به دست خانواده‌های نیازمند خواهد رسید.

پیش‌بینی ۵ میلیون زائر 
برای اربعین
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ را از هم اکنون آغاز کردیم تا با شناسایی آسیب‌ها و نقص‌های گذشته، آنها را رفع کنیم و زمان ثبت‌نام از زائران اربعین را در ماه ذی‌الحجه آغاز می‌کنیم تا امکان برنامه‌ریزی بیشتری وجود داشته باشد.
به گزارش ایسنا، مجید میراحمدی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اربعین وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین پیش رو شرایط خاصی دارد. ظلم و جنایتی که علیه ملت قهرمان، شجاع و مظلوم‌ غزه به دست رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی در جریان است، اربعین امسال را متفاوت از سال‌های گذشته می‌سازد.
وی افزود: همان‌طور که مسئولان مقاومت فلسطین اعلام کردند مقاومت شجاعانه این ملت در زیر شدیدترین بمباران و محاصره، درسی است که این ملت از کربلا و حادثه عاشورا گرفته‌اند. برای اربعین سال ۱۴۰۳ در حال آماده شدن هستیم تا یک اربعین به یادماندنی را رقم بزنیم.
میراحمدی ادامه داد: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ را  از هم اکنون آغاز کردیم تا با شناسایی آسیب‌ها و نقص‌های گذشته، آنها را رفع کنیم. زمان ثبت‌نام از زائران اربعین که در ماه ذی‌الحجه آغاز می‌کنیم تا امکان برنامه‌ریزی بیشتری وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: تعیین پروژه‌های زیرساختی برای
رفت و آمد زائران چه در جاده‌ها، چه پایانه‌های مرزی و چه سرویس‌های خدماتی در حال انجام است تا شاهد سهولت بیشتر امور زائران در مسیر باشیم. رئیس ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: برای امسال پیش‌بینی حدود ۵ میلیون زائر داریم که در این امر به تأمین پارکینگ برای خودروهای شخصی توجه داریم.

اعزام اولین گروه داوطلب پزشکی به عتبات عالیات
سرپرست معاونت عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم از اعزام اولین گروه داوطلب پزشکی هلال‌احمر به عتبات عالیات در سال جدید خبر داد.
 حمید رضا لرنژاد، گفت: اولین گروه اعزامی داوطلب پزشکی جمعیت هلال احمر روز گذشته وارد شهر نجف شدند. این گروه ۱۶ روز برای ارائه خدمات درمانی به زائران در عتبات مستقر می‌شوند.
وی در ادامه بیان کرد: زائران در کربلا برای دریافت خدمات به هتل باب القبله و درمانگاه هتل الملاک و در نجف اشرف به چهار راه امام علی (ع) خیابان امام علی (ع) درمانگاه ولایت هتل النباء مراجعه کنند.
باقری در ادامه بیان کرد: این گروه ۳۶ نفره داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شامل پزشک، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی، تکنسین آزمایشگاه، اورژانس و پذیرش هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی