صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایسنا

 محمدرضا علیمرادی، مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از تلف شدن یک قلاده گربه‌سان نادر در جنوب استان خبر داد و گفت: محیطبانان جنوب استان طی عملیات روزانه گشت و کنترل از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، لاشه یک قلاده گربه وحشی از نوع «کاراکال» را که در اثر برخورد با خودروهای عبوری در حاشیه منطقه شکار ممنوع بزمان تلف شده بود را مشاهده کردند که پس از بیومتری دفن بهداشتی شد.
 

ایسنا

 سرهنگ علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی از وقوع ۱۷۰۴ فقره حریق در بیش از ۱۲ هزار هکتار از منابع طبیعی طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۱۷۰۴ فقره به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار حریق در عرصه‌های منابع طبیعی اتفاق افتاده است.
 

میراث آریا

 فرزاد اوجانی، مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌ دستی گفت: با توجه به تصویب لایحه اصلاح بند (ب) ماده ۱۱ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی، علاوه بر افزایش سقف خروج مصنوعات نقره‌ای دست‌ساز، ضمانتنامه بانکی نیز حذف شده است.
 

ایسنا

 باستان‌شناسان در جریان کاوش در یکی از شهرهای باستانی ترکیه یک تابوت رومی را کشف کردند. کاوش باستان‌شناسان در شهر باستانی «دیاربکر» به اکتشاف هیجان‌انگیز و بی‌سابقه‌ای منجر شد. کاوشگرانی که در فاصله بین برج دیوار دفاعی این شهر و یک کلیسا مشغول فعالیت بودند، یک تابوت دوران رومی را کشف کردند.
 

صدا و سیما

 قادر شیروانی، سرپرست پایگاه ملی محوطه‌های تاریخی جیرفت گفت: فصل اول کاوش در این محوطه در سال ۹۸ با هدف لایه‌نگاری انجام شده بود و فصل دوم از کاوش با هدف شناخت بیشتر جنبه‌های فرهنگی و تاریخی محوطه و با همکاری دانشگاه جیرفت از روزهای پایانی سال گذشته شروع و با حصول اهداف مورد نظر، رو به پایان است.
 

ایرنا

 فاطمه داوری، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به مناسبت فرارسیدن «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی»، بازدید عمومی از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ رایگان است.
 

برنا

 تصاویری از دو قلاده پلنگ ایرانی در حال تغذیه از لاشه شکار خود به وسیله یکی از دوربین‌های تله‌ای نصب شده در منطقه حفاظت شده سیاه مزگی شفت به ثبت رسید. حمزه عشوری مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: بعد از ماه‌ها تلاش و زحمات شبانه‌روزی، محیطبانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت موفق شدند با نصب دوربین تله‌ای برای نحستین بار از دو قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سیاه مزگی تصویر‌برداری کنند.
 

ایلنا

 حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از ریزش مسافر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در تعطیلات عید فطر مقاصد خارجی مانند ترکیه و مالزی و حتی مقاصد زیارتی مانند عراق خالی از مسافر است.
 

ایرنا

 نورالله عبداللهی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: فروش صنایع دستی در بازارچه‌های استان در نوروز امسال نسبت به سال قبل، سه برابر افزایش داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی