صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

احداث مسجد در بوستان اتفاق جدیدی نیست


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه به طور قطع مسجدی در بوستان قیطریه ساخته می‌شود، گفت: ساخت مسجد در بوستان‌ها اتفاق جدیدی نیست و یکی از افتخارات دوره شهرداری کرباسچی هم، احداث مسجد در بوستان بود.
مهدی چمران روز گذشته در ابتدای دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فضای مجازی یک جنگ روانی است، گفت: در این فضا عنوان شد که در بزرگراه شیخ فضل الله نوری درختان قطع شده‌اند اما ما از شهردار منطقه ۲ پرسیدیم و گفتند چنین برنامه‌ای نداشته‌اند.
وی ادامه داد: در مورد بوستان قیطریه نیز گفتند درختانی قطع شده است که اینطور نبود و از یاد نبریم که یکی از افتخارات آقای کرباسچی هم این بود که در بوستان مسجد ساخته است. چمران با بیان اینکه طراحی‌های صورت گرفته را می‌بینیم و باید تأیید شود، گفت: اما قطعاً مسجد کوچک زیبایی در بوستان قیطریه ساخته خواهد شد و حرف آخر ما این است که حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد؛ نماینده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم حضور خواهد داشت و هیچ مشکلی نخواهد بود. درختی قطع نمی‌شود و مشکلی برای ورزش مردم هم پیش نخواهد آمد.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای امانی عضو شورا هم اعلام کرده که برداشت درست و مناسبی از صحبت‌های وی نشده است، گفت: این بوستان ۱۲۲ هزار متر مربع است و در گوشه‌ای از آن مسجد احداث خواهد شد.
چمران گفت: قبل از این نیز در بوستان‌ها مسجد ساخته شده و اتفاق جدیدی نیست؛ برخی می‌خواهند اذهان عمومی را از سمت مسجد الاقصی و سیستان و بلوچستان به سمتی دیگر ببرند.
به گفته چمران، تمیزی شهر بر عهده سازمان پسماند نیست درحالی که جمع‌آوری پسماند بر عهده آنهاست اما باید مناطق نیز پای کار بیایند.
وی افزود: در آغاز کار تغییراتی احساس می‌شود اما امیدواریم ادامه‌دار باشد و ببینیم که وضعیت تغییر یافته است.
چمران درخصوص قرارداد شهرداری برای خرید اتوبوس‌های برقی هم گفت: شورای عالی امنیت ملی و هیأت دولت پرداخت مبالغ خرید اتوبوس‌ها را تصویب کردند و بانک مرکزی باید تأیید کند که بانک شهر مبالغ را بپردازد.

کاهش ۷۰ درصدی عدم آراستگی ناشی از فعالیت زباله‌گردها در پایتخت
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه عدم آراستگی ناشی از فعالیت زباله‌گردها در یک ماه گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته است، گفت: این طرح تا پایان فروردین ادامه خواهد یافت تا میزان زباله‌گردی دوباره کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، رضا محمدی در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: دو مأموریت شامل تنظیف و آراستگی و مدیریت پسماند برعهده ماست. در هشت ماه اخیر پنج گام برنامه تحولی را در نظر گرفتیم که مشارکت مردم در آراستگی شهر اولین بند این پنج گام بوده است.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ برای قضاوت عملکرد ما فعال است، یادآور شد: تا امروز مباحث متعددی درمورد تفکیک پسماند از مبدأ مطرح شده بود اما زیرساخت‌های آن فراهم نبود و در این دوره اقداماتی در این خصوص انجام شد.
وی افزود: ۱۳۰ میلیون مترمربع سطح رفت و روب شهر است. بر اساس آنالیزها برای هر ۱۰ هزار مترمربع یک کارگر در نظر گرفته بودند. گفتند ۱۴ هزار پاکبان برای شهر نیاز داریم و خود به خود جاروی مکانیزه از چرخه خارج شد. تا قبل از قرارداد جدید و در دوران فرایند غلطی که وجود داشت، ۴۰ میلیون تومان هزینه یک جاروی مکانیزه بود اما امروز هزینه اجاره آن ۱۲۰ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه قراردادها سه ساله منعقد شد تا پیمانکاران ماشین‌آلاتی را که از شهر خارج شده بود بازگردانند، گفت: دو هزار میلیارد تومان در هشت ماه اخیر از سوی پیمانکاران سرمایه‌گذاری و ماشین‌آلات خریداری شده است. امروز پیمانکاران با توجه به اینکه خودشان سرمایه‌گذاری کرده و ماشین‌آلات خریداری کرده‌اند با حساسیت بیشتری خدمات ارائه می‌دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه در خصوص ماشین‌های دیزلی با مشکل روبه رو هستیم، اظهار کرد: ۸۰ دستگاه ماشین دیزلی خریداری شده اما هنوز موفق به شماره‌گذاری نشده‌ایم. هم جغرافیای قراردادها و هم مدت پیمان‌ها اصلاح شده است.
محمدی با بیان اینکه سامانه نوماند زیر نظر سامانه شهرزاد راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: در این راستا توان پیمانکاران افزایش یافت و با توجه به اینکه ممکن بود رانندگان آموزش لازم را ندیده باشند، این آموزش صورت گرفت تا نوماند در ۲۲ منطقه شهر تهران اجرا شود و باید تا پایان خردادماه اطلاع‌رسانی نیز انجام شود. 

جستجو
آرشیو تاریخی