صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

ایران ۱۱ میلیون تن ال‌پی‌جی 
صادر کرد
بررسی شرکت مشاوره FGE نشان داد صادرات گاز نفتی مایع‌شده (ال‌پی‌جی) ایران در سال میلادی گذشته، به بیش از ۱۱ میلیون تن رسید.
تحلیل آمار رصد کشتی و اطلاعات بازار شرکت مشاوره FGE نشان داد، صادرات ال‌پی‌جی ایران در سال میلادی گذشته، ۲۸ درصد افزایش یافته و این کشور را به بزرگترین صادرکننده ال‌پی‌جی در خاورمیانه تبدیل کرده است.طبق گزارش بلومبرگ، این افزایش تحت‌تأثیر رشد تولید میدان گازی پارس‌جنوبی و ظرفیت حمل بالاتر میان ایران و چین بود.
افزایش صادرات ال‌پی‌جی ایران در حالی روی داد که امریکا در تلاش برای تشدید اعمال تحریم‌ها علیه تجارت انرژی ایران در راستای کمپین فشار حداکثری است. با وجود فشار امریکا، تولید نفت ایران هم در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و به بیش از سه میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین نرخ تولید در پنج سال گذشته بود.


۸۰ نمایشگاه‌ خودرو تعطیل شد
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: عبدل‌آباد، افسریه، آزادی و شادمان مناطقی هستند که شمار زیادی از نمایشگاه‌های خودروی بدون مجوز را در خود جای داده‌اند.اسد کرمی اعلام کرد: در سال گذشته اتحادیه فروشندگان خودرو بیش از 80 پروانه نمایشگاه‌ها را باطل کرد زیرا دارندگان این پروانه‌ها به دلیل شرایط حاکم بر بازار خودروی کشور شغل خود را به کلی تغییر دادند؛ البته شماری نیز از این فضای آلوده سوءاستفاده کرده و بدون دریافت پروانه اقدام به برپایی نمایشگاه و فروشگاه خودرو کرده‌اند و امکان بروز تخلف در معاملات خودرو را بویژه در گوشه و کنار تهران افزایش داده‌اند. عبدل‌آباد، افسریه، آزادی و شادمان مناطقی هستند که شمار بیشتری از نمایشگاه‌های خودروی بدون مجوز را در خود جای داده‌اند. به گفته کرمی، بنابراین کسانی که قصد معامله خودرو دارند توصیه می‌شود هنگام معامله در محل نمایشگاه حتماً بررسی کنند که نمایشگاه دارای پروانه کسبی باشد که به نام مالک نمایشگاه است و همچنین از طریق اتحادیه عضویت مالک نمایشگاه را در اتحادیه چک کنند تا ریسک تقلب در معامله از بین برود.

جستجو
آرشیو تاریخی