مـــرور

رئیس اولین کنگره ملی طب ایرانی:
طب ایرانی در کنار طب رایج سلامت جامعه را تضمین می‌کند
رئیس اولین کنگره ملی طب ایرانی با بیان اینکه همراهی دانش طب ایرانی با طب رایج می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه تأثیر بسزایی بگذارد، عنوان کرد: امروزه اهمیت طب سنتی و مکمل در ارتقای سلامت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بوده تا جایی که سازمان بهداشت جهانی در استراتژی‌های مکتوب خود، کشورهای عضو را به نهادینه کردن طب سنتی در نظام سلامت توصیه می‌کند.
به گزارش انجمن علمی طب سنتی ایران، روشنک مکبری نژاد در خصوص اهمیت طب ایرانی گفت: یکی از ظرفیت‌های مغفول طبی در کشور، مکتب غنی طب ایرانی بوده که پیشینه تاریخی و فرهنگی آن بر کسی پوشیده نیست و امروزه با توجه به اقبال جامعه پزشکی و عموم‌ مردم به این طب، بهره‌گیری صحیح از آموزه‌های طب ایرانی در کنار طب رایج همواره دغدغه متخصصین این رشته است. به همین منظور اولین کنگره ملی طب ایرانی را با هدف معرفی صحیح و به دور از افراط و تفریط این مکتب طبی و همچنین ارتباط بیشتر بین متخصصان رشته‌های مختلف و متخصصان طب ایرانی و داروسازی سنتی برگزار خواهیم کرد.
رئیس اولین کنگره طب ایرانی با توجه به محورهای کنگره اظهار کرد: امروزه اهمیت طب سنتی و مکمل در ارتقای سلامت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه است و امیدواریم این رویداد علمی بتواند به ارتقای دانش و توسعه طب سنتی ایرانی و طب مکمل در ایران بیش از پیش کمک کند.
گفتنی است، اولین کنگره طب ایرانی از 9 تا 11 خرداد 1403 در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.


افزایش ۵ درصدی اهدای خون 
در کشور
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سال گذشته شاخص اهدای خون در کشور ۴.۷ درصد رشد داشت و در کل کشور ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۷ واحد خون اهدا شد.
به گــــزارش ســــازمان انتقال خــــون ایران،
بشیر حاجی‌بیگی افزود: سال گذشته استان تهران با بیش از ۱۶ درصد بیشترین مشارکت را در تأمین خون کشور داشته است و پس از آن استان فارس با بیش از هفت درصد و استان خراسان رضوی با نزدیک به هفت درصد بیشترین سهم را در تأمین خون کشور عهده‌دار شدند.
به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون، اهدای خون توسط بانوان بیش از چهار درصد بود که استان‌های لرستان با نزدیک به ۹ درصد، خراسان شمالی نزدیک به هشت درصد و سیستان و بلوچستان با بیش از هفت درصد در این شاخص از سایر استان‌ها پیشی گرفتند.


پذیرش دانشجو به شیوه استادمحور
در راستای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استادمحور که برای اولین بار توسط وزارت علوم و در دولت سیزدهم اجرا می‌شود، این امکان فراهم شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدی، خدماتی و صنعتی نیازهای پژوهشی خود را در سامانه نان (parsa.‌nan.‌ac) و از تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ثبت‌نام نمایند تا بر اساس این نیازها، موضوع پایان‌نامه و رساله تعریف شده و دانشجو پذیرش شود.‌
به گزارش وزارت علوم بنا بر‌اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم، زمان ثبت نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی در سامانه نان (parsa.‌nan.‌ac) از ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌باشد.‌
دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی معاونت آموزشی وزارت علوم به شماره تماس ۰۲۱۸۲۲۳۳۹۳۸ یا مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) به شماره تماس ۰۹۰۲۰۰۵۹۷۸۸ و ۰۷۱۳۶۴۶۸۱۱۴ پاسخگوی سؤالات احتمالی واحدهای صنعتی، خدماتی و دانش‌بنیان خواهند بود.


۵۰ هزار بازمانده از تحصیل 
جذب شدند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از جذب ۵۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و اجرای شیوه جدید آموزشی برای ۹۶ هزار نفر از معلمان خبر داد و گفت: آیین‌نامه جذب بازماندگان از تحصیل تدوین شده است. 
به گزارش ایرنا، حمید طریفی حسینی در جلسه‌ای با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کردیم و امسال با اینکه در موضوع شناسایی افراد بازمانده از تحصیل دستاوردهایی داشتیم، اما همچنان عمده چالش این معاونت، جذب این افراد به تحصیل است. 
وی با بیان اینکه برای حدود ۸۰ هزار نفر از بازماندگان از تحصیل، مسئول پیگیری تعیین شده است، بیان کرد: ۲۰ عامل در بازماندگی و ترک تحصیل تأثیر دارد و به راحتی نمی‌توانیم کسانی را که یک سال تحصیلی در مدرسه ثبت‌نام نکردند به عنوان بازمانده از تحصیل اطلاق کنیم. 

جستجو
آرشیو تاریخی