صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایسنا

 مسعود رزمجویی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس تأکید کرد: دوستداران میراث فرهنگی نگران نباشند، نقش برجسته سراب بهرام تخریب نشده است. فقط آثار دوده و سیاهی ترقه منفجر شده روی نقش برجسته مانده بود که پاکسازی‌ شده است.
 

مهر

 کامبیز خلیلی، معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست  استان مرکزی گفت: این اداره‌کل در سال گذشته و در راستای حمایت از تولید و رشد اقتصادی در کشور برای متقاضیان یک‌هزار مجوز احداث و بهره‌برداری شرکت‌های خدماتی، کشاورزی و صنعتی صادر کرده است.
 

صدا و سیما

 محمدرضا خلجی، معاون صنایع ‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان همدان گفت: بیش از ۳۳۵ میلیارد ریال فروش محصولات صنایع ‌دستی و سوغات‌ محلی در نمایشگاه‌های نوروزی استان ثبت شد.
 

میراث آریا

 حمیدرضا دشتی اردکانی، رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌ فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر را قرارگاهی عنوان کرد که در سال‌های اخیر با انسجام بین دستگاه‌ها فراقوه‌ای بودن موضوع گردشگری را عملیاتی کرده است.
 

ایسنا

 محمدرضا اشرفی‌زاده، مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به قدمت نسبتاً بالای بانک ژن در سازمان حفاظت محیط زیست، از تلاش این سازمان برای ایجاد بانک سلولی برای حفظ سلول‌های زنده گونه‌های در خطر انقراض همچون یوزپلنگ، میش‌مرغ و... خبر داد و گفت: آنچه که در زمینه بانک‌های ژن در دنیا اتفاق می‌افتد، مثالی از کشتی نوح است. حضرت نوح(ع) نمونه‌هایی از حیوانات را در یک کشتی جمع‌آوری و برای آیندگان ذخیره کردند. در بانک ژن نیز هدف اصلی، ذخیره گونه‌های جانوری برای نسل‌های آینده است. 
 

ایلنا

 سرهنگ علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از ۱۲ مورد حمله متخلفان به نیروها و مقرهای این یگان در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، ایلام، کردستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: در گذشته کمتر سابقه داشته است که در یک بازه زمانی حدوداً سه هفته‌ای، این تعداد تعرض به نیروها و پاسگاه‌های منابع طبیعی سطح کشور انجام شود. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تعداد حمله‌های متخلفان به یگان حفاظت منابع طبیعی در ایام نوروز امسال، افزایش میزان حضور و گشت‌زنی نیروهای ما در عرصه‌های طبیعی نسبت به سنوات قبل و آماده‌باش صد درصدی نیروها طی این مدت بوده است.
 

ایسنا

 نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ذوب یخچال‌های طبیعی مناظری ایجاد کرده‌اند که نشان می‌دهد گونه‌های گیاهی و جانوری مهاجم به‌سرعت در حال اضمحلال گونه های بومی هستند. این مهاجمان غیربومی تهدید می‌کنند که اکوسیستم ظریف و منزوی را مختل خواهند کرد. گونه‌های مهاجم، گیاهان، حیوانات یا حتی میکروب‌های کوچکی هستند که اغلب از طریق فعالیت‌های انسانی مانند سفر یا تجارت به مکان جدیدی معرفی می‌شوند.
 

صدا و سیما

 محمد عرب، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان طبس گفت: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع ‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در ایام نوروز ۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان فروش کردند.
 

ایرنا

 محمد اسلامی، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند گفت: در حال حاضر یک‌هزار کارگاه صنایع دستی با بیش از ۱۳۰۰ بیمه‌شده در شهرستان زرند فعالیت دارند. حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی اختصاص یافت و ۳۰۰ صنعتگر در سال گذشته برای استفاده از امتیازات بیمه‌های اجتماعی معرفی شدند.
 

صدا و سیما

 علی نجفی‌نژاد، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان بافت گفت: ورود افراد محلی، غارنوردان و تور‌های گردشگری بدون مجوز اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به غار‌های طرنگ و جفریز شهرستان بافت ممنوع شد.

جستجو
آرشیو تاریخی