صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

گزارش و خبر

حضور پرشور ورزشی‌ها 
در راهپیمایی روز قدس
جامعه ورزش دیروز درراهپیمایی روز جهانی قدس حضور پرشوری داشتند.
ورزشی‌ها مثل هر سال در میدان فلسطین و مسجد امام صادق(ع) جمع شدند، ازکیومرث هاشمی  وزیر ورزش گرفته تا محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان و جمعی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی  و ورزشکاران رشته های مختلف. آنها هم جمع شدند تا همراه با بقیه مردم، علاوه‌ بر محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند. وزیر ورزش درباره حضور ورزشی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت:« جامعه ورزش همه ساله در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کند و این جامعه و قهرمانان عزیز ما در رویدادهای بین‌المللی هر جا که رژیم صهیونیستی حضور یافته، این رژیم را به رسمیت نشناخته و مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر نشده‌اند. این موضوع نشانگر آن است که جامعه ورزش دفاع همیشگی را از مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهد.
امروز موضوع فلسطین بحث جهان اسلام نیست، بحث انسانیت است که رژیم اشغالگر زیر سؤال برده‌ است. حضور پررنگ جامعه ورزش باعث تقویت مردم فلسطین می‌‌شود و اعتقاد داریم که جامعه ورزش و مخصوصاً قهرمانان می‌توانند به روشنگری‌های بیشتر علیه رژیم غاصب صهیونیستی کمک کنند.»


وزنه‌برداران ایران امروز روی تخته می روند
زور آخر برای تصاحب بلیت پاریس
رضا عباسپور/ سه وزنه‌بردار ایرانی از امروز با شروع آخرین دور رقابت‌های انتخابی المپیک در شهر پوکت تایلند، قدرت‌نمایی می‌کنند.جام جهانی وزنه‌برداری تایلند که آخرین انتخابی المپیک هم هست، بعدازظهر امروز با رقابت گروه A دسته وزنی المپیکی 89 کیلوگرم در شهر پوکت شروع می‌شود.
میر‌مصطفی جوادی، اولین وزنه‌بردارملی‌پوش ایران ساعت 15 و 30 دقیقه بعدازظهر به وقت تهران با رقبایش زورآزمایی می‌کند. جوادی اگر دنبال مدال المپیک و تثبیت سهمیه‌اش در تایلند است باید روی تخته مسابقه مثل جهانی عربستان، زهرچشمی جدی از رقبایش بگیرد. همه رقبای نامدار جوادی در پوکت حاضرند و باید دید که بعد از تمریناتی که جوادی در این مدت داشته است چه تغییرات رکوردی‌ای  برای او ایجاد شده است.
مطمئناً سرنوشت‌سازترین و حساس‌ترین رقابت برای ما در جام‌جهانی تایلند، رقابت دسته المپیکی 102 کیلوگرم است. جایی که رضا دهدار، نماینده شایسته و جوان خوزستانی 20 فروردین ساعت 15 و 30 دقیقه بعدازظهر به وقت تهران به مصاف رقبای نامدارش می‌رود. او اگر سهمیه المپیک می‌خواهد باید با ثبت مجموعی نزدیک به 400 کیلوگرم اسمش را بین 10 وزنه‌بردار برتر این دسته وزنی بنویسد تا بلیت پاریس را صاحب شود. قطعاً دهدار کار دشواری در تایلند دارد اما تایلند همواره برای او خوش‌یمن بوده، زیرا سال 2019 و در رقابت‌های جهانی تایلند او توانست اولین مدال ارزشمند جهانی‌اش را مقتدرانه بگیرد.
آیت شریفی و علی داوودی آخرین وزنه‌برداران ایرانی‌ای هستند که در پوکت تایلند روی تخته می‌روند تا سهمیه المپیکی‌شان را قطعی کنند. ستاره‌های جوان و پرامید فوق‌سنگین ایران که ایران به درخشش آنها روی تخته پوکت امیدوار است. هرچند آنها هم، مسیر سختی برای کنار‌زدن رقبای سرسخت و قدرتمند‌شان مانند؛ تالاخادزه گرجستانی، لالیان ارمنستانی، میناسیان بحرینی، من اسد سوری و... بعضی از مدعیان گردن کلفت و مدال‌دار این دسته وزنی را دارند. آیت شریفی پنجشنبه 23 فروردین ساعت 10 صبح و علی داوودی ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر به وقت تهران روی تخته می‌روند تا برای المپیکی‌شدن و صید مدالی خوش‌رنگ در این رویداد بزرگ با رقبای خود جدالی دیدنی و سنگین داشته باشند. رقابتی که شاید حتی سنگین‌تر و سخت‌تر از بازی‌های المپیک باشد.
 

صعود ساحلی‌بازان ایران با صدرنشینی
تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران یک و دو با شکست رقبا با صدرنشینی به مرحله حذفی تور آزاد ساحلی آسیا رسیدند. تور آزاد ساحلی آسیا از پنجشنبه 16 فروردین با حضور 23 تیم در 8 گروه در نووالی فیلیپین برای چهار روز ادامه دارد. تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک با ترکیب عباس‌پورعسگری-علیرضا آقاجانی در گروه ششم با ژاپن یک و ماکائو هم‌گروه است که بعداز برد 2- صفر مقابل ماکائو، صبح دیروز به ژاپن هم رحم نکرد و با نتیجه 2- صفر به پیروزی رسید تا با صدرنشینی گروه 6 به مرحله حذفی رسید. تیم ملی والیبال ساحلی ایران دو هم با ترکیب عبدالحامد میرزاعلی و ابوالحسن خاکی‌زاده هم بعداز شکست قزاقستان یک و تایلند سه با صدرنشینی به مرحله حذفی صعود کرد.رحمان رئوفی به عنوان سرمربی، آرش رامسری مربی و غلامرضا بحریه سرپرست ملی‌پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی