صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

رتبه نخست گیلان 
در کاهش تصادفات منجر به جرح
رشت- پلیس راهور استان گیلان در نوروز امسال رتبه نخست کشور در کاهش تصادفات منجر به جرح را کسب کرد.
«سرهنگ امیر طالبی»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در این زمینه اظهار داشت: علاوه بر این عنوان در بخش تصادفات منجر به فوت هم این استان با کاهش ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رتبه هشتم کشور را کسب کرد.
وی افزود: استان گیلان در مجموع کاهش تصادفات نیز رتبه ششم را در کشور کسب کرد و این در حالی است که حجم بسیار زیادی از مسافران طی نوروز امسال وارد گیلان شدند و از لحاظ تراکم مسافر، رتبه دوم را در کشور داشتیم. وی اضافه کرد: پلیس راهور در ایام طرح نوروزی امسال با استفاده از تمامی توان عملیاتی، نیروی انسانی و تجهیزات در اختیار اقدامات قابل توجه و عملکرد بالایی را در مقایسه با سایر استان‌های کشور کسب کرد که در نهایت در میزان تصادفات منجر به جرح رتبه نخست و تصادفات منجر به فوت در رتبه هشتم کشور قرار گرفت. وی ادامه داد: البته یکی از وظایف اساسی و مهم پلیس راهور در طرح نوروزی امسال، انضباط بخشی ترافیک و جلوگیری از وقوع تصادفات و همچنین برخورد با تخلفات رانندگی و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان و مسافران نوروزی بود که این امر با استفاده از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی انجام شد.
 
واکسیناسیون طیور استان مرکزی برابر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 
اراک - ۶ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۵۲ دوز واکسن علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به جمعیت طیور استان مرکزی تزریق شد که نسبت به سال 1401  افزایش ۲۰ درصدی داشته است.
«محمد فتاحی»، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت:۲۱ هزار و ۷۶۱ پایش و مراقبت فعال و غیرفعال سال گذشته از سطح مرغداری‌ها، واحدهای پرورش طیور، تالاب‌ میقان اراک و آبگیرهای استان مرکزی انجام شد. وی عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۴۲۰ مورد نمونه‌برداری  از واحدهای مرغداری و پرندگان تالاب میقان و آبگیرهای استان مرکزی در سال ۱۴۰۲ انجام شد که در این آزمایش‌ها موردی از بیماری آنفلوانزای فوق‌ حاد پرندگان مشاهده نشد. مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به کاهش کانون بیماری آنگارا در سطح استان اشاره کرد و افزود: تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار دوز واکسن بیماری آنگارا سال گذشته در مرغداری‌های صنعتی استان مرکزی تزریق شد.

 راه‌اندازی نخستین میز نهال و بذر کشور در استان فارس
 شیراز - در پی مصوبه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان فارس/ نخستین میز نهال، بذر و اندام‌های تکثیری کشور در این استان راه‌اندازی شد.
«محمد‌صادق حمیدیان»، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: به‌دنبال درخواست تعدادی از فعالان بخش کشاورزی و ارائه موضوع، در صحن شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان، این میز هم‌اینک با حضور فعالان بخش‌خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است.
 وی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد فارس از لحاظ دسترسی آسان به فرودگاه، بندرهای صادراتی و همچنین امکانات ریلی و وجود ارتباطات فامیلی با ساکنان کشورهای حوزه خلیج‌فارس، این استان را به‌عنوان نقطه استراتژیک صادرات محصولات کشاورزی جنوب کشور مطرح کرده است.
حمیدیان تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های مذکور، تولید با کیفیت بالای نهال‌های تولیدی استان به همراه ایجاد میز نهال، بذر و اندام‌های تکثیری می‌تواند زمینه‌ساز گسترش صادرات نهال در استان و گام مؤثری برای توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال در استان باشد. وی، فارس را از استان‌های پیشرو در تولید نهال در کشور دانست و ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تولیدکنندگان نهال عضو انجمن تولید نهال این استان بیش از ۲ میلیون اصله نهال برچسب‌دار و استاندارد در نهالستان‌های خود تولید کردند.

آغاز تولید نان کامل در زنجان
زنجان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از آغاز تولید نان کامل در ۳ واحد نانوایی سطح شهر خبر داد.
«ولی‌الله زمانی» با بیان اینکه این نان از آرد تمام دانه تهیه می‌شود، اظهار داشت: بزودی پخت نان کامل علاوه بر این تعداد نانوایی در ۳ واحد سنگک‌پزی نیز انجام خواهد شد.وی با تأکید بر اینکه قیمت نان کامل فعلاً همان قیمت اولیه نان بوده و تغییری نیافته است، گفت: در حال حاضر پخت نان کامل در لواش‌پزی میدان ولیعصر جنب بیمارستان ولیعصر، لواش‌پزی اسلام‌آباد ۱۶ متری سلیمان سلیمانی، لواش‌پزی گلشهر، فاز ۳ خیابان طلوع شرقی خیابان پیوند انجام می‌شود. زمانی یادآور شد: هم‌اکنون بخشی از دانه گندم همانند جوانه و پوست در فرایند تولید آرد نانوایی‌ها حذف شده اما نان کامل از آرد کامل یا از آرد تمام دانه با تمام اجزای تشکیل دهنده گندم تهیه می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی