فرهنگ

وزیر فرهنگ: مصلی میزبان نمایشگاه
کتاب می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمهیدات خوبی برای نمایشگاه کتاب امسال اندیشیده شده است‌، نمایشگاه کتاب امسال در مصلی برگزار می‌شود.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه قرآن گفت: حضور مردم در نمایشگاه قرآن برای همه ما خارج از تصور بود. بخش عفاف و حجاب و پوشش اسلامی و دیگر بخش‌ها با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد که جای تقدیر و تشکر دارد. ان‌شاءالله با توکل به خدا بتوانیم در سال‌های آینده کمی و کیفی به این اشتیاق و مطالبه مردم پاسخ دهیم و حوزه کاری را در این زمینه گسترش 
دهیم.
وی افزود: از ابتدای طوفان‌الاقصی چند کار مهم فرهنگی در موضوع حمایت از غزه داشتیم. در شورای فرهنگ هم به همین مناسبت دو روز اختصاص داده شد. در نمایشگاه قرآن گفت‌وگوهای تهران را با موضوع غزه و فلسطین برگزار کردیم و ۲۸ کشور در این موضوع مشارکت کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمهیدات خوبی برای نمایشگاه کتاب امسال اندیشیده شده است‌. نمایشگاه کتاب امسال در مصلی برگزار می‌شود.
اسماعیلی اعلام کرد: با کشورهای دوست و همسایه مذاکراتی برای حضور داشته‌ایم؛ هندوستان میهمان ویژه نمایشگاه امسال است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن از اول فروردین، افزود: واقعاً حضور مردم برای همه ما خارج از تصور بود. پویش‌هایی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد از جمله آیه‌های زندگی و پویش حافظ شو که اعداد و ارقام بسیار بالایی از مشارکت عمومی را ایجاد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش‌های مختلف مثل بخش عفاف و حجاب، پوشش اسلامی، بخش‌های مربوط به نشر و فناوری‌های نوین همه با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد که جای تقدیر و تشکر دارد، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده بتوانیم به صورت کمی و کیفی به این اشتیاق و مطالبه مردم پاسخ بدهیم و حوزه کاری را در این موضوعات گسترش دهیم.

 

برپایی نمایشگاه عکس‌های برتر سال «دوربین.نت»

چهاردهمین و پانزدهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال «دوربین.نت» از ۱۶ تا ۲۱ فروردین‌ماه‌ ۱۴۰۳ با همکاری کوشک باغ هنر 
برگزار می‌شود.
در دوره چهاردهم این نمایشگاه ۴۵۳ عکاس حضور داشتند که در نهایت ۱۴۸ فریم عکس و در دوره پانزدهم از میان آثار ۶۲۲ عکاس، ۱۸۸ فریم عکس توسط تیم هیأت انتخاب شامل عکاسان، خبرنگاران، گرافیست‌ها و ادیتورهای عکس، برگزیده و انتخاب شدند./ مهر

جستجو
آرشیو تاریخی