ورزش جهان

تمایل لوکاکو به ماندن در رم
روملو لوکاکو مهاجم ۳۰ ساله بلژیکی که به صورت قرضی از چلسی در رم به میدان می‌رود، تمایل دارد به فعالیت خود در پایتخت ایتالیا برای یک فصل دیگر ادامه دهد. به نقل از گاتزتا دلو اسپورت؛ با توجه به سن لوکاکو و بند جدایی ۴۰ میلیون یورویی موجود در قرارداد او با چلسی، رمی‌ها علاقه‌ای به انتقال دائمی این مهاجم بلژیکی ندارند. با این حال لوکاکو از زندگی در پایتخت ایتالیا راضی است و می‌خواهد حداقل یک سال دیگر در رم بماند. همه چیز به تصمیم چلسی بستگی دارد. اگر آنها به تمدید قرارداد قرضی او رضایت دهند، لوکاکو می‌تواند به همکاری خود با رم ادامه دهد.


بازگشت مسی به تمرینات
مصدومیت اخیر لیونل مسی باعث شد او در اواسط ماه مارس در بازی مرحله یک شانزدهم جام قهرمانان مقابل نشویل در دقیقه ۵۰ تعویض شود. فوق ستاره آرژانتینی به دلیل این مصدومیت، نتوانست تیم کشورش را در بازی‌های دوستانه مقابل السالوادور و کاستاریکا همراهی کند اما مسی درست به موقع برای رویارویی اینتر میامی در جام قهرمانان کونکاکاف با تیم مکزیکی مونتری به میادین بازخواهد گشت. لئو، سه بازی متوالی در لیگ MLS را برای اینتر میامی از دست داده بود و این تیم در آن بازی‌ها یک برد، یک باخت و یک مساوی کسب کرد اما مسی تنها یک روز مانده به این بازی حساس در مرحله یک چهارم نهایی جام قهرمانان، در حال تمرین با تیم اصلی دیده شد. میامی در بازی رفت میزبان خواهد بود و سپس به ایالت نوئوو لئون در مکزیک،  در جنوب مرز امریکا سفر خواهد کرد.


رکورد کلینزمن شکسته شد
دیگر بر کسی پوشیده نیست که سرهو گیراسی و دنیز اونداو یک زوج عالی هستند، چرا که آنها در لباس اشتوتگارت موفق شدند با همدیگر یک رکورد تاریخی را بشکنند. رکورد یورگن کلینزمن که توسط هواداران اشتوتگارت «کلینزی» نامیده شده و در بین آنان بسیار محبوب است و همچنین رکورد کارل آلگوور، دیگر ستاره سال‌های دور اشتوتگارت که به دلیل شوت‌های قدرتمندش به «کنالگوور» ملقب شده بود. این رکورد آنها تا آخرین لحظات عید پاک سال ۲۰۲۴ ماندگار بود. در فصل 86-1985 این دو بازیکن هجومی اشتوتگارت در مجموع ۳۷ گل به ثمر رساندند. کلینزمن به‌عنوان یک مهاجم موفق به زدن ۱۶ گل شد و آلگوور هم به‌عنوان یک هافبک هجومی ۲۱ بار دروازه حریفان را باز کرد. رکوردی که تا یکشنبه گذشته حدود ۴۰ سال محفوظ بود. تا زمانی که گیراسی و اونداف در جریان تساوی ۳-۳ مقابل هایدنهایم هر کدام یک گل به ثمر رساندند و با ۳۸ گل موفق به ثبت رکورد جدیدی شدند. گیراسی در این فصل ۲۳ گل زده و اونداف ۱۵ گل.


رکوردشکنی تاریخی لبران جیمز
لبران جیمز فوق ستاره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز، همچنان در بالاترین سطح قرار دارد و اکنون موفق شده رکورد بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک بازیکن بسکتبال در رقابت‌های مختلف را شکسته و از آن خود کند. جیمز طبق آمار، از نظر کسب امتیاز در هر بازی، نسبت به سال‌های اولیه دوران خود نه تنها افتی نداشته بلکه پیشرفت هم کرده است. او اکنون با عبور از اسکار اشمیت برزیلی، امتیاز آورترین بازیکن تاریخ بسکتبال جهان با در نظر گرفتن همه مسابقات شده است. این رکورد پیش از این با ۴۹ هزار و ۷۳۷ امتیاز در اختیار اشمیت برزیلی بود، اما اکنون لبران جیمز با ۴۹ هزار و ۷۳۸ امتیاز، در این بخش هم رکورددار است. جیمز رکورد امتیاز آورترین بازیکن تاریخ NBA را هم در اختیار دارد. جیمز ۳۹ ساله، بیست و یکمین فصل حضور متوالی در لیگ  NBA را تجربه می‌کند و طبق آمار اعلام شده، از نظر کسب امتیاز، ثبت پاس گل و ریباند، تقریباً همان روند فوق‌العاده سال‌های ابتدایی فعالیتش را با افت بسیار ناچیز دارد.


رکورد تاریخی یامال شکست
لامین یامال سال گذشته با 15 سال و 297 روز تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شد که برای تیم دوم بارسا به میدان رفته اما گیه فرناندز دو روز پیش این رکورد را شکست. او با 15 سال و 287 روز به این رکورد دست یافت. فرناندز که در عضویت تیم جوانان بارسلوناست و حتی در سپتامبر گذشته در لیگ قهرمانان جوانان برابر آنتورپ به میدان هم رفت، تاکنون برای تیم دوم بارسا در دسته سوم بازی نکرده بود ولی این طلسم شکست و او مقابل تیم دوم اوساسونا از دقیقه 80 و در حالی که بارسا اتلتیک 2-1 عقب بود، به زمین رفت و با ورود او ورق برگشت و بارسا به پیروزی رسید. این هافبک جوان یکی دو بار به تمرینات تیم اول بارسا نیز دعوت شده، ولی هنوز از سوی ژاوی به او فرصت داده نشده است. مربی کاتالان در استفاده از استعدادهای جوان تبحر دارد و باید دید در فاصله دو ماه تا پایان فصل به فرناندز نوبت بازی در تیم اول بارسا خواهد رسید یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی