شب درخشان کریس با 3 گل و 2 پاس گل

رونالدو؛ قاتل رکوردها!

هنوز مدت زیادی از بازی‌های ملی و انتقادات رسانه‌ها و برخی هواداران از کریستیانو رونالدو نگذشته است. ستاره پرتغالی در بازی کشورش مقابل اسلوونی حضور کاملی داشت اما موفق نشد مانع شکست ۲-صفر تیمش شود. این موضوع باعث شد تا رسانه‌ها و بسیاری از هواداران، رونالدو را تمام‌شده و بازیکنی نزدیک به خط پایان معرفی کنند و مدعی شوند که او دیگر نمی‌تواند در بازی‌ها تأثیرگذار ظاهر شود اما این فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال، نشان داد که در 39 سالگی هم به درخشش خود ادامه می‌دهد. پیروزی پر گل النصر برابر ابها در لیگ حرفه‌ای عربستان که با ثبت نتیجه 8-0 رقم خورد، یک بازیگر مهم داشت. رونالدو در دقایق 11، 21 و 42 دروازه ابها را باز کرد و در دقایق 33 و 44 سازنده دو گل تیمش بود. کاپیتان النصر با سه بار گلزنی موفق شد ضمن ثبت دومین هت‌تریک طی روزهای اخیر، خود را به عدد 900 گل در دوران حرفه‌ای نزدیک کرده و هدف بزرگ و جذاب ثبت هزارمین گل را در برابرش ببیند. نکته جالب توجه هت‌تریک رونالدو برابر ابها، به ثمر رساندن دو گل روی ضربه کاشته پیاپی بود. کریستیانو با ثبت این دو ضربه آزاد، تعداد گل‌های خود در این بخش را به عدد 63 رساند تا با پشت سر گذاشتن روجریو سِنی، زیکو و دیگو مارادونا در جایگاه ششمین کاشته‌زن برتر تاریخ فوتبال قرار بگیرد. البته این تنها آماری نبود که بهترین پرتغالی تاریخ آن را تغییر و بهبود داد. بیشترین هت‌تریک در قرن بیست و یکم هم از آن اوست. رونالدو تا به اینجا از دوران حرفه‌ای بی‌نظیر خود 65 هت‌تریک را به ثبت رسانده است. او قبل از 30 سالگی، 27 هت‌تریک در رده باشگاهی و سه هت‌تریک در رده ملی انجام داده بود و بعد از 30 سالگی، موفق به 28 هت‌تریک در رده باشگاهی و هفت هت‌تریک در رده ملی شده است. در این میان، تنها یک نام افسانه‌ای بالاتر از کریس در جدول هت‌تریک‌ها به چشم می‌خورد؛ پله فقید با آمار دست نیافتنی 92 هت‌تریک. در بین تمام بازیکنانی هم که در دنیای فوتبال مشغول به بازی هستند، لیونل مسی با 57 هت‌تریک و لوییس سوارز با 31 هت‌تریک در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
 
در سودای هزار گله شدن
رونالدو در پیروزی پرگل سه‌شنبه شب تیمش دو پاس گل به هم‌تیمی‌های خود از جمله سادیو مانه داد تا از این نظر هم لیست آماری خود را تقویت کند. او به 250 پاس گل در دوران حرفه‌ای خود رسید. کاپیتان پرتغال در آستانه برگزاری جام ملت‌های اروپا به آمار تأثیرگذاری روی 61 گل برای باشگاه و تیم ملی طی فصل جاری رسیده تا روبرتو مارتینس و هواداران نسخه اروپایی سلسائو، امید زیادی به درخشش اَبَرستاره خود در بزرگترین رقابت ملی فوتبال برای اروپایی‌ها داشته باشند. عدد افسانه‌ای که روبه‌روی این نابغه تکرارنشدنی قرار دارد، رسیدن به هزار گل در دوران حرفه‌ای است. این دستاورد اگر برای هرکسی سخت و غیرممکن باشد، برای او تنها نیاز به گذر زمان دارد. رونالدو تعداد گل‌های خود را تا به اینجا از دوران حرفه‌ای‌اش به عدد 885 رسانده و 115 گل دیگر برای رسیدن به عدد افسانه‌ای هزار گل فاصله دارد. لیونل مسی دیگر افسانه تاریخ فوتبال با 826 گل در رده دوم برترین گلزنان تاریخ قرار دارد.
 
پیروزی تاریخ النصر
النصر در حالی موفق شد در بیست و ششمین هفته لیگ حرفه‌ای عربستان 8-صفر از سد ابها عبور کند که این برد بهترین پیروزی تاریخ النصر از زمان برگزاری اولین دوره لیگ روشن از فصل 9–2008 محسوب می‌شود. به غیر از رونالدو که موفق به هت‌تریک شد، پنج گل دیگر توسط سادیو مانه، عبدالمجید الصلیهم، عبدالرحمن غریب وینگر و عبد العزیز العلیوه که دو گل به ثمر رساند، وارد دروازه حریف شد. النصر همچنین با این برد موفق شد رکورد قبلی خود در فصل 21-2020 که با پیروزی 7-صفر برابر الباطن به دست آمده بود را بشکند. گفتنی است رونالدو با 29 گل، آقای گل فوتبال عربستان در فصل جاری به حساب می‌آید و الکساندر میتروویچ از الهلال با 22 گل در تعقیب ستاره پرتغالی قرار دارد.
 
واکنش رونالدو به هت‌تریکش
رونالدو که در هفته بیست‌‌وپنجم لیگ حرفه‌ای عربستان نیز برابر الطایی (5-1) هت‌تریک کرده بود، به دومین هت‌تریکش در عربستان واکنش نشان داد و در صفحه اجتماعی خود نوشت: «ما از سرعت خود کم نمی‌کنیم.»
 
تاریخ‌سازی النصر و الهلال
تا پایان هفته بیست و هشتم لیگ حرفه‌ای عربستان فصل 24-2023، الهلال با 74 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و به احتمال زیاد جام قهرمانی را در پایان فصل بالای سر خواهد برد. النصر با 12 امتیاز اختلاف نسبت به آبی‌های ریاض در رتبه دوم قرار گرفته و یاران ریاض محرز و روبرتو فیرمینو در الاهلی هم با 51 امتیاز، سوم‌اند. هریک از دو تیم النصر و الهلال تا پایان هفته بیست و هشتم موفق به ثبت 79 گل شده‌اند (میانگین 2.8 گل در هر بازی). در تاریخ لیگ حرفه‌ای عربستان سابقه نداشته که تیمی در طول یک فصل بتواند این تعداد گل را به ثمر برساند، این در حالی است که همچنان هشت هفته تا پایان رقابت‌ها باقی ‌مانده و دو تیم قطعاً آمار گل‌های خود را از این هم بهتر خواهند کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی