صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

گزارش و خبر

پایان لیگ برتر و حذفی تا خرداد
سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران درباره فشردگی برنامه مسابقات لیگ برتر گفت: «تعطیلات به ویژه در نیم فصل خودش را به برنامه لیگ تحمیل کرد. در تلاش هستیم در فرجه و زمان قانونی و نرمال با حداقل فشردگی، باشگاه‌ها را به مسیر مسابقات هدایت کنیم. امیدوارم بتوانیم در این قضیه خدمتگزار باشگاه‌ها باشیم و سعی می‌کنیم  با یک فشردگی منطقی و در یک مسیر نرمال مسابقات را به اتمام برسانیم.» او در مورد زمان احتمالی پایان لیگ عنوان کرد: «باید تا اواخر خرداد لیگ را به اتمام برسانیم. به خاطر پنجره نقل و انتقالاتی بین‌المللی به فیفا اعلام کردیم، نهایتاً پایان خردادماه مسابقات را به پایان می‌رسانیم. در این ایام (خرداد) یک پنجره فیفادی داریم و نمی‌توانیم بازی برگزار کنیم. باید در این مدت مسابقات لیگ و جام حذفی را به‌طور همزمان به پایان برسانیم.» مهدی راجع‌ به  فرایند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و فرجه‌ای که در اختیار آنها قرار گرفت، توضیح داد: «بنابر تجربه‌ای که در سال‌های گذشته داشتم، برنامه زمان‌بندی مجوز حرفه‌ای  غیرقابل تغییر است. همکاران خوب و دوستانم خصوصاً آقای زارعی که در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای حضور داشتند، مشغول تلاش هستند که باشگاه‌ها در زمان مقرر مدارک خود را ارسال کنند. می‌دانم این زمان غیرقابل تغییر و جابه‌جایی است. امیدوارم باشگاه‌ها بتوانند در زمان مناسب مدارک خودشان را برسانند.»
 

محبی بهترین بازیکن لیگ روسیه!
محمد محبی وینگر ملی‌پوش کشورمان، در فصل 24-2023 تاکنون 27 بار برای تیم روستوف به میدان رفته و آمار شش گل و پنج پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. در این شرایط، ایلیا واخانیا مدافع 23 ساله روستوف در گفت‌وگو با سایت «Metaratings» روسیه، با تمجید از هم‌تیمی ایرانی خودش گفت: «محمد محبی بهترین بازیکن لیگ برتر روسیه است. او بازیکنی تکنیکی، سریع و فیزیکی است که می‌تواند از این توانایی‌های خودش استفاده کند. محبی در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار دارد و به‌راحتی می‌توان با او ارتباط داشت. محبی به‌خوبی به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و می‌تواند چیزهایی به زبان روسی بگوید.»
 

برد فوکوکا با گلزنی زاهدی
شروع شهاب زاهدی در جی لیگ ژاپن درخشان بود و این بازیکن پس از اینکه در نخستین بازی خود برای آویسپا فوکوکا حضور تعویضی مقابل اف سی توکیو داشت و یک پاس گل داد، در دیدار حساس هفته قبل برابر قهرمان 2022 لیگ قهرمانان آسیا هم فوق‌العاده کار کرد و توانست با یک شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه اوراواردز را باز کند. اما این نمایش دیروز هم در جدال با قهرمان 2018 آسیا تکرار شد. زاهدی که در تابستان به پرسپولیس بازگشت و در نیم‌فصل حضورش در جمع سرخ‌پوشان عملکرد خوب و شش گل در لیگ برتر و یک گل و یک پاس گل در لیگ قهرمانان آسیا داشت، در نیم‌فصل با پیشنهاد آویسپا فوکوکا مواجه شد و به ژاپن رفت که شروع کارش در این تیم فوق‌العاده بوده و امروز هم یک گل دیدنی دیگر برابر کاشیما آنتلرز به ثمر رساند. زاهدی پس از یک پاس گل و یک گل در دو دیدار قبلی، امروز انگیزه زیادی برای باز کردن دروازه کاشیما آنتلرز داشت که تلاش‌های او بالاخره به نتیجه رسید و ضربه سر دیدنی او در دقیقه 52 به کنج دروازه رفت. زاهدی در حالی که 73 دقیقه در زمین بود و دو شوت در چهارچوب داشت و یک گل دیدنی هم زد، آمار 36 لمس توپ، دو دریبل موفق، 10 پاس صحیح، سه برتری در دوئل‌های زمینی، یک پیروزی در نبرد هوایی، یکبار گرفتن خطا و دو پاس کلیدی را به ثبت رساند تا بهترین بازیکن زمین هم شود. آویسپا فوکوکا که پیش از این در پنج مسابقه فقط یک برد به دست آورده بود، با گلزنی زاهدی موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل کاشیما آنتلرز شد تا 8 امتیازی شود و موقتاً به رده دهم جدول جی لیگ ژاپن صعود کند. هواداران فوکوکا که از پیروزی مهم تیم‌شان مقابل کاشیما آنتلرز شگفت‌زده شده بودند، بلافاصله پس از پایان مسابقه پیام‌هایی در وصف بازیکن ایرانی‌شان منتشر کردند و برای او نوشتند: «زاهدی فوق‌العاده است، ممنون که آمدی.»

جستجو
آرشیو تاریخی