از گوشه و کنار ایران

 آزادی پیرمرد مغانی با کمک مداح معروف اردبیلی
پیرمرد ورشکسته مغانی که به خاطر 30 میلیون تومان به زندان افتاده بود با کمک هیأت صلح دارالمصلحین حسینیان اردبیل و به حرمت ایام شهادت حضرت علی(ع) آزاد شد.
به گزارش روابط عمومی حل اختلاف استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین علوی معاون قضایی ر‌ئیس کل دادگستری استان و رئیس حل اختلاف استان اردبیل گفت: این زندانی با کمک مداح معروف اردبیلی نادر جوادی از صلح یاران ستاد صبر استان و عضو هیأت صلح دارالمصلحین حسینیان اردبیل در ایام لیالی قدر به حرمت حضرت علی (ع) و با پرداخت مبلغ محکومیت وی  از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

شاخه درخت، قاتل زن بابلی شد
زن جوان بابلی حین برداشت سبزی جنگلی به خاطر برخورد شاخه درخت خشکیده بر سرش جان باخت.محمد‌باقر ولی‌اللهی، سرپرست جمعیت هلال‌احمر بندپی بابل گفت: این زن ۴۴ ساله در مناطق بالادست بندپی‌شرقی در منطقه شورکش در قلب جنگل‌های هیرکانی دچار این حادثه شد. امدادگران هلال‌احمر بعد از اطلاع با طی مسافت ۲ ساعته در دل جنگل‌های هیرکانی خود را به محل حادثه رساندند و با زحمت این زن را به منطقه پایین‌دست منتقل کردند اما شدت ضربه به حدی بود که عملیات نجات، اثربخش نبود و وی جان باخت.

خرید با اسکناس تقلبی
مرد جوان که با اسکناس‌های تقلبی قصد خرید از یک مغازه را داشت از سوی پلیس دستگیر شد.سرهنگ احمد ساکی، فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران فرماندهی انتظامی بخش جوکار در پی اطلاع از اینکه فردی با مراجعه به یکی از واحدهای صنفی در شهر جوکار با ارائه اسکناس‌های مشکوک به تقلبی، قصد خرید دارد بلافاصله برای بررسی موضوع به محل مراجعه کردند. مأموران ضمن شناسایی و دستگیری متهم از وی حدود ۹۲ میلیون ریال اسکناس رایج داخلی تقلبی کشف و خودرو متهم را نیز که شماره پلاک‌ آن مخدوش شده بود توقیف کردند. با تشکیل پرونده متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

مرگ مادر و کودک در سقوط خودرو به سد
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از غرق‌شدن مادر و کودک ۲ ساله بر اثر سقوط خودرو در سد داریان پاوه خبر داد.
محمد‌باقر محمدی گفت: ساعت ۱۹:۴۰ روز سه‌شنبه طی تماس تلفنی مردم منطقه با تلفن ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه Eoc مبنی بر سقوط خودرو پژو ۴۰۵  داخل سد داریان، بلافاصله یک تیم تخصصی سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان پاوه به محل حادثه اعزام شد و پس از تلاش چند‌ساعته امدادگران موفق شدند جسد مادر را از آب بیرون بکشند اما جسد کودک هنوز پیدا نشده و عملیات جست‌و‌جو تا پیدا شدن جسد کودک ادامه خواهد داشت. پلیس نیز تحقیقات خود را برای یافتن علت سقوط خودرو به سد آغاز کرده است.

دستگیری سارقان سیم و کابل
 ۲ سارق سیم برق و کابل‌های مخابراتی در شهرستان دیر شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ مهدی نظریه، فرمانده انتظامی شهرستان دیر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران پلیس با انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی، ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی دستگیر کردند. متهمین در تحقیقات فنی پلیس به ۹ فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی اعتراف کرده که پس از بازسازی صحنه‌های سرقت به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی