صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

دورنما

الاخبار
لبنان
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وزرای خود اطلاع داده است، تصمیم دارد، هیأتی را به ریاست ران درمر، وزیر امور استراتژیک و زاخی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی این رژیم به واشنگتن بفرستد تا درباره عملیات زمینی در رفح، با سران کاخ سفید گفت‌و‌گو کنند. این هیأت قرار بود، پیشتر راهی واشنگتن شود اما رأی ممتنع امریکا به قطعنامه آتش بس باعث وقفه در آن شد.
 

لو پی نیو
فرانسه

بسیاری از تحلیلگران و ناظران در فرانسه معتقدند، امانوئل مکرون در طول سال‌های ریاست جمهوری اش، همواره سعی کرده مسیر خود را در سایه رؤسای جمهوری سابق ترسیم کند و در این راه بهترین سیاست‌های اسلاف خود را از آنها قرض بگیرد. این کار باعث شده است، همواره با اسلافش مقایسه شود، مقایسه‌ای که باعث می‌شود، او تبدیل به کاریکاتوری از آنها شود.
 

واشنگتن پست
امریکا
روایت خبرنگار روزنامه واشنگتن پست از بیمارستان الشفا نشان می‌دهد، میزان تخریب این بیمارستان بسیار بیش از آن چیزی بود که اسرائیل مدعی شده و سانسورچی‌های نظامی ارتش اسرائیل تلاش کردند، مانع از ارائه تصویر واقعی از وضعیت این بیمارستان بعد از خروج نیروهای ارتش از آن شوند.

 

الاخبار
مصر

از روز سه‌شنبه (دیروز) دوره جدید ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی بر مصر آغاز شد. او نه فقط برای بار دوم سوگند ریاست جمهوری خورد که ساختمان جدید ریاست جمهوری را نیز افتتاح کرد. اعلام شده که دوره جدید ریاست جمهوری السیسی بر رعایت حقوق بشر و کمک به مسائلی از این دست و مقابله با بحران‌ها متمرکز شده است. همچنین تأکید شده، رسیدن به این اهداف تنها با انسجام مردمی به دست خواهد آمد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی