صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

مهربانی و خنده‌های همیشگی
با اعلام خبر درگذشت رضا داوودنژاد، اهالی فرهنگ و هنر بخصوص سینما از خاطرات همراهی او نوشتند. رسول صدرعاملی نوشت: «آقا، دوست‌داشتنی، طناز، مهربان و هنرمند. سخته، خیلی سخته ندیدن و نشنیدنت».
عباس یاری منتقد سینما با انتشار تصویری از او به همراه کیومرث پوراحمد و عسل بدیعی خواهر همسر رضا داوونژاد در این باره نوشته است: «حالا هر سه در کنار هم هستند. نمی‌دانم دوست نازنین‌مان علیرضا داوودنژاد چگونه با این غم کنار خواهد آمد.
 رضا فقط پسرش نبود، رفیقش، مدیر تدارکات و برنامه‌ریز و حسابدار و همه وجودش بود. زمستان سال گذشته در مراسمی که ستاد اهدای عضو همزمان با نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران تشکیل داده بود، دخترک کوچکی به نام عسل هم با خانواده‌اش حضور داشت و قلبی در سینه‌اش می‌تپید که به او اهدا شده بود. من در این مراسم یادی از عسل بدیعی کردم که با مرگ مغزی‌اش، قلبش و بخش عمده‌ای از اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کرده بود».
 مهران غفوریان ویدیویی از همصحبتی خودش با این هنرمند فقید را به اشتراک گذاشته و نوشته است: «سوخت دلمون رضا سوخت. آخرین پیامی که دادی بهم این بود: داداشی سه ماهه در حال خوب شدنم ان‌شاءالله. پس چرا خوب نشدی رضا؟» پریسا بخت‌آور از همکاری با او در سریال «پشت کنکوری‌ها» نوشت: «هر آنچه از او به یاد می‌آورم همراه است با مهربانی‌ها و خنده‌های همیشگی‌اش، از صفا و انرژی‌اش، از عشقش به کار. خبر درگذشتش باورکردنی نیست. حیف، حیف آن قلب صاف و پر مهر.» سحر دولتشاهی، ساره بیات، ایرج طهماسب، امیر آقایی، هومن سیدی، امین حیایی، ژاله صامتی، حسن معجونی، پردیس احمدیه، مازیار لرستانی، فریبا نادری، مارال بنی‌آدم و... از جمله هنرمندانی هستند که درگذشت رضا داوودنژاد را تسلیت گفتند.

باقیش دیگه توکل
زهرا شکیب‎مهر، نویسنده درباره لیالی قدر نوشته است: «یه دعا داره تو اعمال شب قدر که می‌گه خدایا من رو از حاجی‌های امسال قرار بده و اعمالم رو قبول کن.
 من اصلاً حتی یادم نیست این دعا رو پارسال شب قدر چطوری خوندم. اصلاً خوندم؟ چی باعث شد این سعادت نصیبم بشه؟ من اصلاً شبیه آدم‌های این دسته نه زندگی کردم نه حتی همین الان شبیه‌شون هستم! بعد فکر می‌کنم آخه پشه! تو چی سردرمیاری از کار خدا! بیخودی وزوز می‌کنی! ما حتی درباره خودمون چیزی بگیم جز وزوز الکی نیست! سردرمیاریم مگه؟ اصلاً... چرا بیخود عمر و فکر و زندگی‌مون رو صرف چراها و عذاب وجدان‌های بی‌نتیجه کنیم؟ وقتی یکی هست که حواسش به ذره ذره این عالمه و بهشون آگاهه؟ بی‌خیال! کاری که فکر می‌کنیم درسته رو انجام بدیم! باقیش دیگه توکل.»

 عذرخواهی مرجانه گلچین از مخاطبانش
مرجانه گلچین با انتشار ویدیویی تازه به خواسته‌اش رسید و بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت. این بازیگر 55 ساله دو روز پس از آنکه با انتشار یک پست در حساب اینستاگرامی‌اش از دنیای بازیگری خداحافظی کرد، با انتشار ویدیویی دیگر این خبر را «دروغ زشت ۱۳» عنوان کرد.
او بعد از بازخوردهایی که در فضای مجازی دریافت کرد به دلیل گفتن این «دروغ» از هوادارانش عذرخواهی کرد. مرجانه گلچین در این ویدیو گفته است:« به مناسبت روز طبیعت یک دروغ زشت سیزده گفته بودم  و می‌خواهم آن را افشا کنم. در واقع آمدم سفره دلم را باز کنم و یک جوری با همدیگر جمعش کنیم.
من جوری این دروغ را قشنگ گفتم که خودم هم باورم شد و سه روز است بابت این دروغ گریه می‌کنم. می‌خواستم بدانم چه اندازه در دل هموطنان عزیزم جای دارم. دمتان گرم .
این‌قدر من را دوست داشتید و خبر نداشتم! من را شرمنده کردید، خیلی خیلی  معذرت می‌خواهم اگر مسبب ناراحتی شما شدم. تا زمانی که شماها را دارم و انرژی در بدنم دارم در خدمت شما هستم و بازی می‌کنم.
خیلی دوستتان دارم  و به مناسبت روز طبیعت و رسم قشنگ سبزه گره زدن، نیت می کنم عشق بین من و شماها تا ابد جاودان بماند.»

جستجو
آرشیو تاریخی