گزارش و خبر

قرارداد فاینورد با علیرضا تمدید نمی‌شود
جهانبخش در آستانه جدایی
علیرضا جهانبخش که از تابستان ۲۰۲۱ با فاینورد قرارداد دارد، حالا در آستانه جدایی از این باشگاه قرار گرفته است. این خبری بود که فاینورد به صورت رسمی آن را اعلام کرده‌ که بر اساس آن، کاپیتان تیم ملی ایران، به همراه کاستاس لامپرو دروازه‌بان ذخیره این تیم، از سوی باشگاه مطلع شدند که‌ بند تمدید قراردادشان برای فصل آینده فعال نخواهد شد. فاینورد گزینه یک طرفه برای تمدید قرارداد جهانبخش به مدت یک سال را داشت، اما برای فعال‌سازی آن باید این کار را تا قبل از اول آوریل انجام می‌داد که از این کار امتناع کرده است. این در حالی است که جهانبخش از ماه فوریه به دلیل مصدومیت در ترکیب تیمش حضور ندارد ولی مصدومیتش را پشت‌ سر گذاشته و آماده بازگشت به ترکیب فاینورد است. او تاکنون در 99 بازی برای فاینورد به میدان رفته و آمار 17 گل زده و 15 پاس گل را از خود بر جای گذاشته است اما به خاطر مصدومیت‌هایی که داشته این فصل تنها در 16 بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار یک گل‌ زده و یک پاس‌ گل را از خود برجای گذاشته است. این در شرایطی است که او فصل گذشته که فاینورد قهرمان هلند شد، ۲۸ بازی برای این تیم انجام داد. جهانبخش در شرایطی دوران پایانی حضورش در فاینورد را تجربه می‌کند که از ۲۰۱۳ و از ۱۹ سالگی با ترک اردوی داماش در فوتبال هلند حضور دارد و بجز یک وقفه سه ساله عضویت در برایتون، تمام این دوران را در اردیویسه فوتبال بازی کرده است. البته خبر مربوط به جهانبخش به منزله جدایی قطعی این بازیکن نیست و تنها به این معناست که باشگاه فاینورد حاضر به ادامه کار با سازکار قرارداد قبلی نیست و شاید با کاهش دستمزد یا تغییر سایر شرایط تعدادی از این بازیکنان را حفظ کند؛ درست مانند اتفاقی که تابستان قبل برای سامان قدوس رخ داد ولی با توجه به ترکیب نفراتی که فاینورد دارد احتمال ماندن او در تیم خیلی کم است. اما در غیر این صورت و با جدایی جهانبخش، این وینگر ۳۰ ساله تبدیل به یکی از هیجان‌انگیزترین موارد نقل و انتقالات تابستانی خواهد شد و همه منتظر معرفی مقصد این بازیکن خواهند ماند.
 

هنانوف غایب این هفته پرسپولیس
تمرینات پرسپولیس در حالی پیگیری می‌شود که تمام بازیکنان ملی‌پوش این تیم از کشورهای ازبکستان، گرجستان و ایران در تمرینات حضور دارند اما خبری از وحدت هنانوف نیست. مدافع تیم ملی تاجیکستان که در جریان بازی این تیم مقابل عربستان دچار مصدومیت جدی از ناحیه همسترینگ شد با اجازه کادر فنی و پزشکی سرخپوشان در تاجیکستان مانده است تا استراحت بیشتری کند. از این‌رو او به‌طور قطع در بازی یکشنبه 19 فروردین ماه مقابل گل‌گهر غایب است و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. طبق گزارشی که هنانوف در اختیار پزشکان پرسپولیس قرار داده است، آسیب‌دیدگی او حداقل یک هفته دیگر استراحت به همراه دارد و او سپس می‌تواند تمرینات آماده‌سازی خود برای بازگشت به تمرینات گروهی را از سر بگیرد. با این حال کادر پزشکی پرسپولیس منتظر بازگشت اوست تا معاینه‌های دقیق‌تری انجام داده و دوره نقاهت او را پیگیری کنند.


توافق دروازه‌بان برزیلی با نساجی
پس از مصدومیت علیرضا رضایی دروازه‌بان نساجی در دیدار برابر آلومینیوم که منجر به خارج شدن او از لیست این تیم شد، یک دروازه‌بان برزیلی در تمرینات نساجی حضور یافت. لوان پولی دروازه‌بان برزیلی چند جلسه با نساجی تمرین کرده و در بازی تدارکاتی برابر شمس‌آذر نیز در ترکیب این تیم به میدان رفت. پولی تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشته و قراردادش را تا پایان فصل با نساجی به امضا خواهد رساند. مسئولان نساجی منتظر ITC این دروازه‌بان هستند تا برای ۹ بازی با او قرارداد امضا کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و چهارصد و سی
 - شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳